اخبار روز

قیمت گندم اعلام شد.


به گزارش مانیبان، علیقلی ایمانی گفت: بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم طی نامه ای از وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی، خواستار تعیین نرخ خرید تضمینی شد. گندم در اسرع وقت

به گفته وی، مهلت قانونی تعیین قیمت محصولات کشاورزی تا پایان تیرماه است تا کشاورزان بدانند در کمپین بعدی چه محصولاتی را بکارند. همچنین در مناطق سردسیر تراکتور باید بلافاصله پس از برداشت وارد مزرعه شود. بستر رشد را آماده کنید تا در اسرع وقت قیمت خرید محصولات سال آینده توسط شورا مشخص شود.

ایمانی تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تخلف در اجرای قانون دانست و افزود: بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید قبل از تاریخ 2018 اعلام شود. برداشت سال تا کشاورزان در جریان قرار گیرند اما متاسفانه تاکنون این کار انجام نشده است.

مدیرکل بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم ادامه داد: با توجه به کار کارشناسان هزینه های کاشت، کشت و برداشت کشاورزان، قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم نباید کمتر از 25 هزار تومان باشد. حال باید منتظر ماند و دید که کدام قیمت ها در شورا مطرح می شود تا اعضای شورا بر سر قیمت به توافق برسند.

ایمانی با بیان اینکه نرخ تورم تولید بالاتر از نرخ تورم اعلام شده رسمی است، تصریح کرد: قانون خاصی برای تغییر قیمت ها وجود ندارد. به عنوان مثال قیمت تراکتور 30 ​​درصد افزایش می یابد اما نرخ ابزار 100 درصد افزایش می یابد که نشان می دهد قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا