اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

با بزرگترین تولیدکنندگان نقره جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید (+ اینفوگرافی)

نقره یکی از گرانبهاترین فلزات جهان است و در ۵,۰۰۰ سال گذشته به طرق مختلف از جواهرات روزمره گرفته تا سکه و آلیاژ استفاده شده است. در اینفوگرافیک زیر، از داده‌های بررسی جهانی نقره موسسه نقره (Silver Institute) در سال ۲۰۲۴ برای بررسی عوامل پشت سر تقاضای نقره و تجزیه و تحلیل تولید نقره هر کشور در سال ۲۰۲۳ استفاده کردیم.

چه چیزی باعث افزایش استخراج نقره در جهان

به گزارش روزیاتو، در سال‌های اخیر، استفاده از نقره به‌عنوان آلیاژ لحیم کاری در الکترونیک، تقاضای صنعتی را به‌طور مداوم افزایش داد. بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، کل تقاضای صنعتی ۱۱ درصد رشد داشته است.

یکی از دلایل اصلی این رشد صنعتی، نقش حیاتی نقره در فتوولتائیک های خورشیدی است. در نتیجه، تقاضا برای نقره مورد استفاده برای این فناوری بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ ۶۴ درصد رشد داشته است.

با بزرگترین تولیدکنندگان نقره جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید (+ اینفوگرافی)

علیرغم رشد صنعتی، کل تولید نقره در سال ۲۰۲۳ اندکی کاهش یافت (۱%-). یکی از دلایل بالقوه برای این امر، کاهش قابل توجه تقاضا برای جواهرات ۱۳٪ و ظروف نقره ۲۵٪ است.

رتبه بندی کشورهایی که بیشترین تولید نقره را در سال ۲۰۲۳ داشتند

در سال ۲۰۲۳، در جریان استخراج جهانی نقره بیش از ۸۳۱ میلیون اونس (Moz) نقره تولید شد.

با بزرگترین تولیدکنندگان نقره جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید (+ اینفوگرافی)

سه کشور بر استخراج نقره جهانی در سال ۲۰۲۳ تسلط داشتند: مکزیک (۲۴٪)، چین (۱۳٪) و پرو (۱۳٪). این کشورها مجموعا بیش از نیمی از تولید نقره جهان را به خود اختصاص دادند.

با این حال، اهمیت نقره در فناوری های مدرن باعث افزایش تولید در برخی کشورها شد. به عنوان مثال، شیلی افزایش ۲۴ درصدی در تولید این فلز ارزشمند را بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تجربه کرد و پاپوآ گینه نو تولید را ۴۲ درصد افزایش داد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا