اخبار روز

قیمت گواهی اسقاط واردات خودروهای فرسوده مشخص شد

بر اساس مقررات جدید واردات خودروهای فرسوده، واردکنندگان باید گواهی اسقاط را برای دفع این خودروها ارائه کنند. با این حال، لزومی ندارد که مالک خودروی دست دوم باشید. پس از واردات و پرداخت عوارض گمرکی می توانند با مراجعه به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به خرید گواهی اسقاط به مبلغ 35 میلیون تومان اقدام کنند.

به گزارش صنعت نیوز، برای شماره گذاری خودروهای وارداتی بسته به نوع، قیمت و رده انرژی خودرو، دو تا هفت گواهی اسقاط الزامی است. همچنین برای خودروهای تمام برقی و هیبریدی در هنگام ارائه گواهی اسقاط تخفیف در نظر گرفته شده است.

سرویس خودرو: پس از ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای فرسوده، مقرر شد واردکنندگان برای ترخیص این خودروها گواهی اسقاط ارائه کنند. در ابتدا اعلام شد که واردکننده باید مالک خودروی فرسوده باشد اما بررسی های بعدی نشان می دهد که نیازی به خرید و ثبت نام خودروی فرسوده به نام متقاضی نیست.

پس از واردات و پرداخت عوارض، واردکنندگان در مرحله شماره گذاری می توانند برای دریافت گواهی اسقاط به ارزش 35 میلیون تومان (قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت) به مرکز نوسازی و اسقاط ناوگان مراجعه کنند.

نحوه خرید گواهی انصراف

برای شماره گذاری خودروهای فرسوده وارداتی، بسته به نوع خودرو، قیمت و رده مصرف انرژی، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط الزامی است که به طور کامل در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان کشور درج شده است. صنعت خودرو. با استفاده از این مقالات متقاضیان می توانند گواهی اسقاط مورد نیاز را دریافت کرده و خودروی وارداتی خود را ثبت نام کنند.

تخفیف برای خودروهای برقی و هیبریدی

در این آیین نامه به خودروهای برقی و فول هیبریدی با ارائه گواهی اسقاط تخفیف داده می شود. این مزیت می تواند واردکنندگان را به واردات خودروهایی با آلایندگی کمتر تشویق کند که این خودروها نیز مشمول تعرفه کمتری هستند. این تخفیف ها به طور کامل در آیین نامه فوق ذکر شده است و متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا