اخبار روز

این خطوط هوایی مجوز فعالیت ندارند.


به گزارش مانیبان، اسعدی سامانی با یادآوری اینکه هر شرکتی که دارای گواهینامه پرواز (AOC) از سازمان هواپیمایی کشوری باشد و جزو انجمن شرکت های هواپیمایی باشد را به رسمیت می شناسیم، ادامه داد: 3 شرکت دیگر نیز در حال آماده سازی برای فعالیت هستند. یکی در میان این خطوط هوایی، ایروان بود که فعلا فعالیت خود را متوقف کرد.

وی با بیان اینکه پردیس ایر کیش هنوز مجوزی از سازمان هواپیمایی ندارد و جزو انجمن شرکت های هواپیمایی نیست، افزود: پیش از این برای تاسیس شرکت هواپیمایی نیاز به جمع آوری 800 میلیارد تومان کفایت مالی بود.

وی با اشاره به اعمال تغییراتی در دستورالعمل تاسیس شرکت های هواپیمایی افزود: بر این اساس هرکسی که می خواهد وارد صنعت حمل و نقل هوایی مسافر شود باید هواپیما وارد کند. این تعداد هواپیما باید 3 هواپیما برای پروازهای منطقه ای و 5 هواپیما برای پروازهای کامل AOC یعنی پروازهای داخلی و خارجی باشد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: از 3 هواپیمای منطقه ای 2 فروند و از 5 فروند هواپیما 3 فروند هواپیمای شخصی باشد.

اسعدی سامانی میانگین قیمت یک فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس 24 ساله را حدود 15 میلیون دلار (حدود 900 میلیارد تومان به نرخ دلار 60 هزار تومان) اعلام کرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا