دانستنی ها

آیا توده عضلانی قوی تر خطر ابتلا به آرتریت را کاهش می دهد؟

به طور کلی، افراد مسن، زنان، افراد دارای اضافه وزن و افرادی که در ورزش‌هایی مانند فوتبال، تنیس و دویدن طولانی‌مدت فعالیت می‌کنند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به آرتروز زانو هستند و باید با مشکلاتی مانند درد، تورم و کوچک شدن زانو دست و پنجه نرم کنند. زانو تحرک. یا در نهایت تسلیم عمل جراحی شوید.

به گزارش ایسنا، ژن ها و آسیب های قبلی زانو نیز ممکن است در آرتریت فرد نقش داشته باشند.

اما طبق مقاله ای که در ماه آوریل در مجله JAMA Network Open منتشر شد، تحقیقات جدید نشان می دهد که شدت آرتروز زانو را می توان با تقویت عضلات پا کاهش داد یا احتمالاً از بین برد.

به گزارش کانال خبری “سی ان ان” یکی در این مطالعه، پس از بررسی داده های 5003 بیمار در هلند، کارشناسان هیچ ارتباطی بین فعالیت بدنی کلی فرد و افزایش خطر ابتلا به آرتروز زانو پیدا نکردند.

کارشناسان همچنین بیماران را به دو گروه تقسیم کردند: کسانی که ورزش های فیزیکی مانند شنا و دوچرخه سواری انجام می دهند، جایی که زانوها نیازی به تحمل وزن کل بدن ندارند. کسانی که زانوهایشان نیاز به تحمل کل وزن بدنشان در طول فعالیت های ورزشی مانند دویدن و پیاده روی دارد.

اعضای این تیم دریافتند افرادی که زانوهایشان نیاز به تحمل وزن بدنشان در حین فعالیت های ورزشی دارد، در صورت داشتن سطوح پایین توده عضلانی اندام تحتانی، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به آرتروز زانو هستند.

از مرکز پزشکی اراسموس در روتردام، هلند. جویس ون میرز یکی یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید: «بعد از اینکه متوجه شدیم ورزش‌هایی که فقط به تحمل وزن روی زانو نیاز دارند، خطر ابتلا به آرتروز زانو را افزایش می‌دهند، بررسی کردیم که آیا شدت آرتروز در این ورزش‌ها با قدرت عضلات اطراف ارتباط دارد یا خیر. مفصل به شاخص هم بستگی دارد.

از آنجایی که توده عضلانی قوی‌تر می‌تواند از زانو در برابر فشارهای مکانیکی روی مفصل محافظت کند، کارشناسان انتظار داشتند که عضلات قوی‌تر از عضلات ضعیف‌تر بهتر عمل کنند.

دکتر جویس ون میرز می گوید این دقیقاً همان چیزی است که ما می بینیم. وقتی افراد توده عضلانی قوی تری داشته باشند، دیگر در معرض خطر آرتریت ناشی از ورزش نیستند.

دکتر که دانشیار پزشکی داخلی در دانشگاه ویسکانسین در ایالات متحده است که در این تحقیق شرکت نداشت. کاترین میلر یافته‌های این مطالعه را هیجان‌انگیز می‌داند و می‌گوید: «اگرچه توده عضلانی مهم است و به محافظت از مفاصل کمک می‌کند، این مطالعه نشان داد که توده عضلانی علاوه بر اینکه برای عملکرد زانو مهم است، احتمالاً خطر ابتلا به آرتروز را نیز کاهش می‌دهد. “

مرکز پزشکی اراسموس اکنون در حال بررسی است که آیا پزشکان می توانند توصیه های خود را به بیماران مبتلا به آرتریت بر اساس توده عضلانی، وزن و حرکات مفاصل شخصی سازی کنند.

دکتر به گفته جویس ون میرز، بسیاری از بیماران مبتلا به زانو درد از پزشکان خود می پرسند که آیا می توانند به ورزش مورد علاقه خود ادامه دهند یا خیر. در حال حاضر پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و تحقیقات هنوز ادامه دارد.

اما به گزارش یورونیوز، جویس ون میرز توصیه هایی دارد. او می‌گوید: «قبل از انجام فعالیت‌هایی که وزنتان را روی زانوها می‌آورد، در باشگاه ورزش کنید تا ماهیچه‌های پایتان را تقویت کنید؛ اگر می‌خواهید فعالیت‌هایی مانند دویدن را انجام دهید، به آرامی شروع کنید.

در این ورزش‌ها «نه تنها ماهیچه‌های شما، بلکه تاندون‌هایتان نیز درگیر هستند و باید به این فشارها عادت کنند، در غیر این صورت بلافاصله آسیب خواهند دید».

دکتر کاترین میلر همچنین می گوید: اگر متوجه شدید که مبتلا به آرتروز هستید، فعالیت های خود را متوقف نکنید. افراد غیر فعال سلامت مفاصل ضعیف تری دارند و توده عضلانی کمتری دارند و در مقایسه با دیگران در معرض خطر بیشتری برای بدتر شدن آرتریت هستند.

او این را توصیه می کند: پیاده روی کنید، روی صندلی بنشینید و 10 بار بدون استفاده از بازوها بایستید. مهم حرکت کردن است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا