اخبار روز سینما

تحلیل قسمت اول «جوکر» که خیلی ناگهانی و بی سر و صدا با حضور کمدین ها پخش شد تو می خندی همه چیز خوب است. بخند

سوسن سیرجانی | بلاخره فیلم «جوکر» کمدین هایی که احسان علیخانی قول تولید آن را در پایان فصل اول داده بود، از راه رسید. با توجه به تمام محدودیت ها، در این فصل خاص پیش بینی می شد که شاید واشید بامزه آنطور که باید کار نکند، اما در قسمت اول بانوان شرکت کننده به ویژه ناهید مسلمی، رویا میرعلمی و گیتی قاسمی تماشاگران را شگفت زده کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، «جوکر ۲» در اواخر بهار امسال بر روی پلتفرم فیلمو بر اساس ساختار فصل اول آن به نمایش درآمد. قسمت اول باز هم با حضور آقایان بود اما از همان روزها شایعاتی مبنی بر انجام یک فصل با حضور خانم ها به گوش می رسید. «جوکر 2» با حضور مردان توانست در سال 1401 با عنوان «جوکر» محبوب شود و مورد توجه قرار گیرد اما اکنون با حضور بازیگران زن در این برنامه، اتفاق مهمی در تولید این نوع رئالیتی شوها رخ داده است. شبکه تلویزیونی در زیر قسمت اول «جوکر ۲» با حضور بانوان را بررسی و تحلیل می کنیم.

از ابتدای پخش برنامه کمدین ها نشان دادند که قرار است در این فصل مردم را شگفت زده کنند.

مقدمه ها اگرچه نام آنها قبل از انتشار قسمت اول فصل بانوان فاش شده بود، اما معرفی و ارائه آنها در قسمت اول یکی یکی از بخش های قابل توجه این فصل بود. در ساختار «جوکر» رسم بر این است که شرکت کنندگان تا روز حرکت نام رقبای خود را ثبت نکنند. این امر کنجکاوی و سطح استرس شرکت کنندگان را افزایش می دهد و از طرفی مخاطب را مشتاق می کند تا عکس العمل رقبا را هنگام مواجهه با یکدیگر ببیند. ناهید مسلمی، رویا میرعلمی و گیتی قاسمی سه بازیگری هستند که سال هاست در کنار هم در تئاتر حضور دارند و به قدرت بازیگری واقف هستند. به عنوان اولین شرکت کننده، این سه نفر از دیدن یکدیگر خوشحال شدند. اما با آمدن سوزان پارور، دیگران متوجه شدند که در رقابت سختی قرار دارند. علیکا عبدالرزاقی و نرگس محمدی در شرایطی وارد سالن مسابقه شدند که محمدی با دیدن سایر شرکت کنندگان پشیمان شد. وقتی ژاله صامتی با لباسی شبیه به لباس مدیران مدرسه به مسابقه آمد، همه تعجب کردند زیرا می دانستند که او یکی او یکی از کمدین های مطرح سینما و تلویزیون ایران است. صامتی به اینکه علیخانی طبق وعده خود میزبان و مجری فصل بانوان خود نشد و همین موضوع باعث شد مدام این موضوع را مطرح کند، اعتراض کرد. آخرین شرکت کننده متین ستوده بود که بازی طنز او را در سریال لیسانسه ها دیده بود و در کنار دیگر بازیگران طنز برایش کار خواهد کرد.

روز چهارشنبه هفدهم مرداد همزمان با روز خبرنگار، فیلمو خیلی بی سر و صدا فیلم جوکر ویژه کمدین ها را منتشر کرد.
رویا میرعلمی و گیتی قاسمی از خنده دارهای این فصل هستند.

سرگرم کننده ترین در قسمت اول بازیگران موقعیت های کمیک زیادی خلق کردند. اما اگر بخواهیم بامزه ترین آن ها را بگوییم، شاید ناهید مسلمی در راس آن ها باشد. او تقریباً از همه خانم های حاضر در مسابقه بزرگتر است، اما با کات های گاه و بیگاه و اصرارش برای اجرای موسیقی رپ، مدام تماشاگران و شرکت کنندگان را می خنداند. بعد از مسلمی رویا میرعلمی می آید که مدام با ترفند و استفاده نادرست از کلمات ادبیات کلاسیک فضای کمدی اجتناب ناپذیر را برای سایر شرکت کنندگان ایجاد می کند و اصرار به تعریف جوک های بد سلیقه دارد. بعد از این دو می توان به گیتی قاسمی اشاره کرد که نیمه اول وایلد کارت را انجام داد و توانست از یکی از رقبای خود کارت زرد بگیرد. سوزان پرور بامزه‌ترین نفر بعدی است که سعی می‌کرد با ابزار و وسایلی که به مسابقه آورده بود دیگران را بخنداند.

روز چهارشنبه هفدهم مرداد همزمان با روز خبرنگار، فیلمو جوکر را به شیوه ای بسیار محتاطانه برای کمدین ها نمایش داد.
ناهید مسلمی پدیده این فصل جوکر است.

چند خنده ناهید مسلمی همانقدر که توانسته مردم را بخنداند، از طرفی در کنترل خنده اش چند قدم از دیگران جلوتر است. سوزان پرور با وجود موقعیت های زیادی که برایش پیش آمد و باعث خنده او شد، می دانست چگونه خود را کنترل کند. متین ستوده از دیگر شرکت کنندگانی بود که عمدتا سعی می کند از خطر خندیدن فرار کند و خود را در معرض شرایط سخت قرار ندهد. اما زمانی که گیتی قاسمی او را در جوکر تایم معرفی کرد، توانست خودش را کنترل کند و نخندد. خود گیتی قاسمی با ترفند استفاده از قاب عکس قاجاری برای جلوگیری از خنده تحت فشار موقعیت های طنز سرگرم می شود.

روز چهارشنبه هفدهم مرداد همزمان با روز خبرنگار، فیلمو خیلی بی سر و صدا فیلم جوکر ویژه کمدین ها را منتشر کرد.
ژاله صامتی در قسمت اول آنطور که باید در خلق موقعیت های کمیک شرکت نکرد.

منفعل هر چند یکی یکی از گزینه های مهم در بین شرکت کنندگان، ژاله صامتی است، اما در قسمت اول، صامتی بسیار منفعل بود و تنها در واکنش به موقعیت های ایجاد شده توسط دیگران واکنش نشان داد. صامتی با سابقه کمدی انتظارات مخاطبان را بالا برده است و باید منتظر ماند و دید که آیا در قسمت های آینده از انفعال خود بیرون می آید یا خیر. علیکا عبدالرزاقی اگرچه در قسمت اول کارت زرد گرفت اما سعی نکرد رقبای خود را بخنداند. متین ستوده دیگر شرکت کننده ای بود که جز با نمایش میم موقعیت طنزی ایجاد نکرد.

روز چهارشنبه هفدهم مرداد همزمان با روز خبرنگار، فیلمو خیلی بی سر و صدا فیلم جوکر ویژه کمدین ها را منتشر کرد.
علیکا عبدالرزاقی اولین کارت زرد یک کمدین در فصل جاری جوکر را دریافت کرد.

آقای مجری | علیخانی با تکیه بر قولی که در ابتدای فصل اول داده بود، به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که در همان ساعت اول مسابقه کمی لبخند بزنند تا به فضا عادت کنند. اما واضح است که به نظر می رسد این فرصت بیشتر برای زنان است و شاید این مشکل ناشی از تازگی شرایط باشد. تاکنون هیچ برنامه ای در این ساختار با حضور بانوان انجام نشده است و سعی بر این است که وضعیت متعادل بماند. خود علیخانی به موقعیت های طنزی که زنان ایجاد می کنند می خندد. او می داند که اگر ساختارشکنی کند و این فصل را با شرایط خوب و مناسب به پایان برساند، امکان ادامه اجرای این نوع برنامه ها با حضور بانوان وجود دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا