اخبار روز سینما

آگراندیسمن قسمت پانزدهم بررسی بازی ژیلا شاهی در سریال داریوش. با حسرت زندگی نکن

پس از «قصر شیرین» و «وضعیت مهدی»، ژیلا شاهی با بازی در سریال «پوست شیر» با نقش آفرینی «مجگان» بیش از همیشه درخشید. حالا در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر در نقش دختر داریوش ظاهر شد و تصویری متفاوت از خود در جایگاه مادر، دختر و معشوق ارائه کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، تاکنون چهار قسمت از سریال «داریوش» منتشر شده است که تا حد زیادی توانسته ایم مختصات این نقش را یاد بگیریم و بازی زیلا شاهی را گسترش دهیم.

پوشش و ظاهر «لیلا» در سریال «داریوش» کاملاً با طبقه اجتماعی او همخوانی دارد.

ویژگی ظاهری| در انتخاب گریم و پوشش زیلا شاهی به باورپذیر جلوه دادن او در نقش دختر هادی حجازی فر توجه شده است. در واقع حجازی فر را بزرگتر و شاهی را جوانتر نشان می دهند. او معمولا در خانه هودی می پوشد. به جای روسری، یک هودی روی سرش می گذارد و وقتی روسری می بندد، آن را طوری پشت سرش می بندد که جوان تر به نظر برسد و بیشتر شبیه لباس پوشیدن خانم های خانه باشد. تیپ و ظاهر او در بیرون از خانه هم برای خانم های امروزی مناسب است و با شخصیت میهاگان در «پوست شیر» کاملا متفاوت است.

زیلا شاهی در سریال نقش شخصیتی کاملا متفاوت را بازی می کند
نقش مادری ژیلا شاهی کاملا قابل قبول است.

مختصات نقش | از اولین قسمت سریال «داریوش» به عنوان دختر داریوش معرفی می شود; دختری که پدرش یازده سال است او را رها کرده و در هیچ یک از اتفاقات شاد و غم انگیز او حضور نداشته است. با این حال دختر در تمام این سال ها منتظر بازگشت پدرش بوده و حالا که با هزار مشکل به خانه رسیده، با جان و دل از او مراقبت می کند. او حاضر است به تنهایی با چاقو با دشمنان پدرش روبرو شود و از او می خواهد که فرار کند. از طرفی لیلا با وحید پسر همسایه رابطه عاطفی دارد. پسری که بعدا وارد نقشه داریوش می شود و کنارش می ایستد. او به عنوان یک مادر با رایان سرلک رابطه خوبی دارد و می توانیم آنها را به عنوان یک مادر و پسری بپذیریم که تا زمانی که داریوش نیامده مردی در زندگی خود نداشته اند. آنچه در شخصیت لیلا قابل توجه است تلاشی است که او برای جبران هر آنچه که ندارد انجام می دهد. با پولی که داریو به او داد تمام عوارض سال های طولانی را جبران می کند. شما به بهترین فروشگاه ها می روید و چیزهایی می خرید که ممکن است همیشه از دست داده باشید. وقتی صاحب خانه جلوی او را می گیرد و مطالبه اش را می خواهد، به زور جلوی او می ایستد و تمام پول ها را به صورتش می اندازد. حتی پس از آمدن پدرش، نسبت به معشوقش جایگاه بالاتری می گیرد و با اعتماد به نفس بیشتری رفتار می کند.

زیلا شاهی در سریال نقش شخصیتی کاملا متفاوت را بازی می کند
ژیلا شاهی در سریال داریوش سعی کرده از جایگاهی که به او داده شده به بهترین نحو استفاده کند.

ویژگی بازی| با توجه به ویژگی های شخصیت لیلا، ژیلا شاهی در قسمت های مختلف بازی متفاوتی را انجام می دهد. اگرچه سعی می کند با داریوش خوب رفتار کند، اما اغلب گذشته خود را مطرح می کند و با داریوش مخالفت می کند زیرا می خواهد پسرش را رویاپرداز تربیت کند. این مهربانی و جدیت مدام جای خود را عوض می کند و همین امر بعد جذابی در این شخصیت ایجاد می کند. شاهی هنگام خرید و معامله با مالک تا مرز شک و یقین قدم می گذارد. اجرای او به گونه ای است که مخاطب متوجه می شود نقشی را بازی می کند که پیش از این آرزوی آن را داشته اما در عین حال اعتماد چندانی به آن ندارد. یکی از سکانس های درخشان بازی شاهی، جلوی خانه اش شکل می گیرد و زمانی که وحید یک شاخه گل همراه با هدیه به او می دهد. ناگهان صورتش قرمز می شود و چشمانش می درخشد، اما در عین حال سعی می کند آرام و عادی به نظر برسد. وقتی وارد خانه می شود سرش را به درب پاسیو تکیه داده و با لبخند عشق و علاقه خود را به وحید نشان می دهد. موقعیت عاطفی جذابی که از پسرش پنهان نمی کند.

«داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر با بازی هادی حجازی فر، زیلا شاهی، مهرداد صدیکیان، عباس جمشیدی فر، سحر دولتشاهی، محسن قصابیان، امیر نوروزی، رایان سرلک و… ساخته شده است. و چهارشنبه ها روی پلتفرم فیلم نت نمایش داده می شود. در حال حاضر چهار قسمت از این سریال منتشر شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا