اخبار روز

میکروپلاستیک امکان پذیر است یکی یکی از دلایل اصلی افزایش موارد سرطان در بین جوانان است

بسیاری از جوانان از انواع سرطان رنج می برند. دانشمندان همچنین در حال مطالعه بسیاری از عوامل خطر برای یافتن علت این موج سرطان هستند. از چاقی تا کم تحرکی. یکی این مطالعات جدید “مواد شیمیایی زیست محیطی” را به عنوان یک عامل خطر برای موج سرطانی که برخی به میکروپلاستیک ها نسبت می دهند، شناسایی کرده اند.

به گزارش دیجیاتو؛ برخی از کارشناسان میکروپلاستیک یکی آنها یکی از اجزای اصلی مواد شیمیایی محیطی هستند که باعث ایجاد سرطان در جوانان می شوند. دلیل این امر این است که میکروپلاستیک ها برای محیط ما نسبتاً جدید هستند و تقریباً در همه جا از جمله در بافت جفت انسان یافت می شوند.

این مطالعه جدید توسط دانشمندان انجمن سرطان آمریکا انجام شده است. آنها داده های بیش از 23 میلیون نفر مبتلا به 35 نوع مختلف سرطان را از سال 2000 تا 2019 مورد بررسی قرار دادند. در این میان، بیش از 7 میلیون نفر بر اثر 25 نوع مختلف سرطان جان خود را از دست دادند. آنها نتایج مطالعه خود را در مجله علمی لنسر منتشر کردند.

میکروپلاستیک ها یکی آنها آلاینده های محیطی نسبتا جدیدی هستند و ممکن است در افزایش نرخ سرطان در جوانان نقش داشته باشند.

موج سرطان در بین جوانان

محققان دریافتند که بروز سرطان روده کوچک، کلیه و پانکراس در مردان و زنان متولد سال 1990 دو تا سه برابر بیشتر از متولدین سال 1955 است. علاوه بر این، میزان تشخیص سرطان کبد و مجرای صفراوی در زنان متولد سال 1990 بیشتر بود.

نکته جالب دیگر این است که برخی از سرطان ها (مانند سرطان سینه و روده بزرگ) در گروه های سنی بالاتر کاهش یافته است. در حالی که جوانان با افزایش نگران کننده این سرطان ها مواجه شده اند.

در مجموع 17 مورد سرطان در گروه های سنی جوان تر افزایش یافته بود. از جمله نه سرطان که در گروه‌های مسن‌تر کاهش یافته بود. این آمار نشان می دهد که شناسایی عوامل خطر موج جدید سرطان در نسل های جوان چقدر اهمیت دارد.

این مطالعه می گوید که عوامل خطر مدرن مانند چاقی، رژیم غذایی و آنتی بیوتیک ها می توانند اثرات مضری بر بدن ما داشته باشند. علاوه بر این، افزودن “مواد شیمیایی محیطی” فشار فیزیکی بر بدن را افزایش می دهد.

به همین دلیل برخی از کارشناسان بر نتایج این مطالعه میکروپلاستیک ها تکیه می کنند یکی یکی از مشکوک های اصلی افزایش سرطان در بین نسل های جوان است.

میکروپلاستیک برای اولین بار در محصولات زیبایی و محصولات مراقبت از پوست و بدن در دهه 1970 استفاده شد. اگر نگاهی به تحقیقات جدید در مورد بررسی اثرات بیولوژیکی میکروپلاستیک ها بیندازید، احتمالاً مشکوک خواهید شد که آنها در افزایش نرخ سرطان در بزرگسالان جوان نقش دارند.

برای مثال، سال گذشته، دانشمندان دانشگاه تافتز دریافتند که وجود میکروپلاستیک‌ها می‌تواند باعث واکنش‌های التهابی در سلول‌های روده شود. این نوع واکنش التهابی یکی یکی از عواملی است که می تواند باعث سرطان شود.

این اطلاعات نیاز به غربالگری زودهنگام جوانان برای تشخیص برخی از انواع سرطان را برجسته می کند. بهترین راه برای مقابله با آنها ایجاد آگاهی در مورد چنین خطراتی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا