اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

تحریم آمریکا علیه ۳۳ فرد و نهاد بلاروس/ علت: حمایت از روسیه

ایالات متحده آمریکا در تداوم تحریمهای خود علیه روسیه، ۳۳ فرد و نهاد در بلاروس را به دلیل حمایت از مسکو در جنگ با اوکراین تحریم کرد.

 

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که تحریم هایی را علیه ۱۹ فرد و ۱۴ نهاد در بلاروس به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگش علیه اوکراین صادر کرده است.

 

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی امضا شده توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ با هدف تحت فشار قرار دادن آلکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس به دلیل اتهامات تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور، صادر شد .

 

لوکاشنکو این اتهامات را رد کرده است اما این تحریم ها چهار سال پس از انتخابات در بلاروس صورت می گیرد که اتهام تقلب در آن مطرح شد.

 

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

 

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

 

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا