اخبار روز

خبر مهم فرمانده کل سپاه از اقتدار نیروهای مسلح ایران در دریا/ معرفی هوش مصنوعی در شناسایی دریایی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ۲۶۵۴ نوع سامانه موشکی، پهپاد و پهپاد به نیروی دریایی سپاه اضافه شد. این مراسم با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح به منظور نمایش بخشی از دستاوردهای جدید این نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر سلامی در خصوص این الحاق گفت: جریان تولید و گسترش قدرت در تمامی امور دفاعی برای همه نیروهای مسلح منطقی است که با حکمت وحی پیوند خورده است رهبر عزیز و الهی انقلاب. اسلامی است و منطق ایران قوی است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد؛ در نظام ناعادلانه جهانی امروز، نظامی که استکبار بر بقای خود و ملت های آزاده و مستضعف جهان بر فروپاشی این نظام ظالمانه اصرار دارند، در دنیای امروز یا باید قوی بود تا سالم بماند یا تسلیم. حد وسط ندارد این بستگی به انتخاب ملت‌ها دارد که قوی و قدرتمند شوند، آزادانه و مستقل زندگی کنند و خود را از کنترل اراده سیاسی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی رها کنند، یا راه سازش، تسلیم و تسلیم را انتخاب کنند. تلاش را انتخاب کنید

سرلشکر سلامی آموزه‌ها و شعائر عظیم انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی، عدالت، اخلاق و کرامت انسانی دانست و افزود: این بخش مهمی از تعالیم پیامبران الهی است که هدف اصلی آن باز کردن زنجیره‌های بندگی است. دست و پای انسان جهانخواران و مستکبران و سلطه گران به دنبال ایجاد یک بردگی مدرن، یک جهل جدید و یک کوری عمیق سیاسی در جوامع هستند تا بتوانند سطح نفوذ و گسترش منافع خود را در سراسر جهان تضمین و گسترش دهند.

سپهبد حسین سلامی دریا یکی وی با اشاره به مناطق و تئاترهایی که باید از منافع حیاتی ملت بزرگمان دفاع کنیم، گفت: باید راه را برای پیروزی بر دشمنان این کشور در دریا هموار کنیم و بتوانیم برای پیروزی به پیروزی برسیم اراده الهی بر دشمنان در مواقع ضروری. جغرافیای کشور ما اساساً چیزی است که ما را به یک کشور بین المللی تبدیل کرده است. این امر هم به آرمان‌های مذهبی و سیاسی، هم به موقعیت و موقعیت جغرافیایی ما در جهان و هم به نقش و تأثیر ما در اقتصاد جهانی، سیاست جهانی و امنیت جهانی نیاز دارد. اینکه ما به عنوان یک بازیگر مهم در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی، نفوذ و احساس قدرت عمیقی در کشور داریم.

فرمانده کل سپاه در ادامه افزود: دریا منطقه وسیعی است که تمامی قدرت های نظامی در آن حضور بی حد و حصر دارند. دریا نقطه تلاقی همه قدرت هاست اگر در هر نقطه از اقیانوس ها با دشمن برخورد کنیم و از راه دور جلوی دشمن را نگیریم، البته در مرزهای ملی خود دچار مشکل می شویم. نبرد دریایی و دفاع دریایی یک سطح جامع از دفاع و نبرد است. دریا خود صحنه جنگ همه جانبه است و به طور معمول در همه ابعاد نبرد دارای قدرت خودکفا است.

فرمانده کل سپاه به دقت و حساسیت بالای نبرد دریایی اشاره کرد. دریا اساساً یک جنگ نقطه ای در سراسر مقطع های وسیع است. شما باید بتوانید نقاط کوچکی را در یک منطقه نامتناهی از نقاط پیدا کنید. این اولین نقطه در تشکیل نیروی دفاعی است. دیدن در دریا و یافتن دشمن از یک جهت نکته مهمی است، اما زمانی که نیاز به دیدن عمق سپاه دشمن دارید، باید از فاصله دور ببینیم تا از فاصله نزدیک به خوبی حمله کنیم. باید بتوانیم در خطوط و نقاط تماس به دشمن حمله کنیم. دریا هیچ خط ثابتی برای نبرد ندارد، برخلاف خشکی، جغرافیای ثابتی برای گسترش یا درگیری وجود ندارد.

سرلشکر سلامی در خصوص نقش فناوری و نیروی انسانی در جنگ دریایی تصریح کرد: دریا نبردی است که ترکیبی متعادل از انسان ها، ابزار و فناوری را نشان می دهد. شما نمی توانید بدون تکنولوژی بجنگید و نمی توانید بدون افراد وفادار که به آن فناوری ها نفوذ می کنند مبارزه کنید. جنگ در دریا به همه عوامل انسانی مانند شجاعت، ثبات، قدرت و استقامت بدنی و همچنین روحیه بالا بستگی دارد. و نیاز به هوش، ابتکار، مدیریت، خلاقیت و تاکتیک های قوی و غنی انسانی دارد. جنگ در دریا یکی از پیچیده ترین و مرموزترین نبردها است.

فرمانده کل سپاه در ادامه افزود: کامل بودن تئاتر جنگ در دریا به این معناست که باید رزم سطحی، زیرزمینی، موشکی، عملیات مین پاکسازی، ساحلی، هوایی و فضایی، هوایی باشد. دفاع در برابر حملات هوایی دشمن، نبرد موشکی، نبرد با سامانه‌های بدون سرنشین، جنگ اطلاعاتی، جنگ سایبری، جنگ الکترونیک، سامانه‌های فرماندهی و کنترل، رادارها و تمامی این اجزا، بدنه یکپارچه پدافند دریایی را تشکیل می‌دهند. ، که معمولا در پکیج های قدرت رزمی آنها کامل است.

سرلشکر حسین سلامی سرعت نبرد دریایی را عامل تعیین کننده دانست و اظهار داشت: در دریا هرکس سرعت بیشتری داشته باشد قدرت بیشتری برای رسیدن به طرف مقابل دارد. این اصل که ناوهای نیروی دریایی سپاه حداکثر سرعت ممکن را بر اساس توانایی های فنی موجود دنبال می کنند یک واقعیت واقعی است. دقت آتش موثر است، باید بتوان هدف را در یک ضربه نابود کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دریا بزرگ است، نمی توان از آتش های بی دلیل استفاده کرد، همه چیز هدر می رود. هدف گیری دریایی یک ضرورت واقعی است.»

فرمانده کل سپاه، هوش مصنوعی را جدیدترین رویکرد در دریا دانست و تصریح کرد: در دریا نقاط هجومی با قابلیت استفاده از هوش مصنوعی در تمامی سطوح از ناو گرفته تا موشک، پدافند. ، زیردریایی ها و مین ها هدف بسیار مهمی هستند. مهم نیست که چقدر هوشمندانه توانایی انتخاب مسیر درست را داشته باشیم، توانایی انتخاب هدف درست، حتی رسیدن به یک نقطه خاص از یک هدف بزرگ برای ما مهم است. گاهی لازم است کشتی را نابود یا ضربه بزنیم، اما خدمه آن را نکشیم. در برخی از نبردهای دریایی، اجتناب از تلفات انسانی یک اصل است. این را می توان با هوشمندی به دست آورد.

سرلشکر سلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در اینجا می بینیم در عصر تحریم ایجاد شد که نشان می دهد اراده ای که تحولات جهان را هدایت می کند بیش از اراده قدرت هاست.

29218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا