اخبار روز

محدود کردن دامنه نوسانات بورس در هفته آینده ادامه دارد


به گزارش مانیبان، رضا ایازلو از تداوم محدودیت های دامنه معاملات سهام و حق تقدم در محدوده مثبت و منفی یک درصد برای هفته آینده خبر داد.

اعلام کرد: معاملات صندوق های سرمایه گذاری سهام در هفته آینده در محدوده مثبت و منفی دو درصد انجام می شود.

ایازلو افزود: با توجه به تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه در هفته گذشته و ریسک های سیستماتیک موثر بر آن، ضمن بررسی های تکمیلی و پس از دریافت نظر از بورس ها، تصمیم گرفته شد دامنه نوسانات سهام محدود شود. معاملات و حق تقدم نیز در هفته آینده مانند هفته گذشته در محدوده مثبت و منفی 1 درصد و معاملات صندوق های سرمایه گذاری سهام نیز در محدوده مثبت و منفی 2 درصد قرار دارند.

وی تاکید کرد: این تصمیمات برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب تاثیرگذار بر بازار اتخاذ شده است و با توجه به تداوم آن در هفته های آتی شرایط بازار به صورت مستمر رصد و در صورت نیاز تصمیمات تکمیلی اتخاذ و اعلام خواهد شد. پیش از این سازمان بورس و اوراق بهادار از یکشنبه هفته گذشته در پی شور و نشاط ناشی از برخی رویدادهای سیاسی و منطقه ای، برای کنترل این هیجانات و حفظ منافع سهامداران، دامنه نوسان قیمت سهام را به مثبت و منفی یک درصد کاهش داده بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا