اخبار روز

یارانه بگیران بخوانند؛ دریافت وام بدون ضامن با کارت یارانه ای

وام اربعین به متقاضیان از طریق سامانه آمود سفر پرداخت می شود و مدت بازپرداخت 12 ماهه می باشد.

طرح آمود سفر به زائران اربعین این امکان را می دهد تا از جبران هزینه سفر اربعین بهره مند شوند و از پوشش بیمه ای این سفر بهره مند شوند. هر زائری که در این طرح ثبت نام کند 9 میلیون تومان کمک هزینه سفر نقدی و یک میلیون تومان از مزایای بیمه در برابر خطرات سفر بهره مند می شود.

همچنین با استفاده از این طرح، کیف پول مسافران کربلا به مبلغ یک میلیون تومان در سامانه بیمه برداشت می شود و می توانند از موجودی این کیف پول برای بهره مندی از خدمات بیمه ای مانند بیمه آتش سوزی، بیمه تلفن همراه، بیمه عمر و بیمه بدنه استفاده کنند. . بازپرداخت این وام 12 ماهه است و وام گیرنده باید ماهیانه 985 هزار تومان بازپرداخت کند.

شرایط اخذ وام 10 میلیون تومانی اربعین چیست؟

زائرانی که بدهی به شبکه بانکی ندارند و یا چک نقدی ندارند می توانند تا پایان مردادماه با سامانه آمود سفر تماس گرفته و با ارائه چک صیادی یا گواهی کسر حقوق و دستمزد به صورت تضمینی تا پایان مردادماه در طرح آمود سفر ثبت نام کنند. این بسته ظرف پنج روز کاری فعال می شود.

هیچ فرآیند ثبت اعتبار عمودی وجود ندارد

متقاضیان این وام باید ابتدا به سایت آمود سفر مراجعه کرده و پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، تعداد نفرات و اطلاعات هویتی زائران را وارد کنند. در مرحله بعد متقاضی باید تصویر چک صیادی یا ضمانت نامه صیادی را بارگذاری و واریز کند. پس از انجام تمامی این مراحل، اصل چک باید از طریق پست به مقصد انتخابی سامانه آمود سفر ارسال شود.

وام اربعین یکی یکی از امکاناتی است که مردم می خواهند آن را جذب کنند و از آن استفاده کنند. وام اربعین به دلیل درآمدهای بالای خود در سال گذشته شبهات بسیاری را در بسیاری از افراد ایجاد کرده است. بسیاری از مردم وام اربعین دریافت می کنند. نحوه دریافت وام اربعین برای افراد زیادی سوال ایجاد کرده است.

زائرانی که بدهی به شبکه بانکی ندارند و یا چک نقدی ندارند می توانند تا پایان مردادماه با سامانه آمود سفر تماس گرفته و با ارائه چک صیادی یا گواهی کسر حقوق و دستمزد به صورت تضمینی تا پایان مردادماه در طرح آمود سفر ثبت نام کنند. این بسته ظرف پنج روز کاری فعال می شود.

متقاضیان این وام باید ابتدا به سایت آمود سفر مراجعه کرده و پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، تعداد نفرات و اطلاعات هویتی زائران را وارد کنند. در مرحله بعد متقاضی باید تصویر چک صیادی یا ضمانت نامه صیادی را بارگذاری و واریز کند. پس از انجام تمامی این مراحل، اصل چک باید از طریق پست به مقصد انتخاب شده توسط سامانه آمود سفر ارسال شود./تجارت نیوز

مراحل ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

سرپرستان خانوار برای ثبت نام و دریافت این وام باید وارد سامانه سماح شده و درخواست خود را ثبت کنند. مراحل ثبت نام در سامانه سماح به شرح زیر است:

1. وارد سامانه سماح شده و بر روی گزینه “Request Setup” کلیک کنید.

2. پس از مطالعه شرایط و ضوابط، بر روی “موافقم با شرایط و ضوابط گفته شده” کلیک کنید و سپس گزینه “ثبت درخواست” را انتخاب کنید.

3. کد کشور و شماره شناسه خود را وارد کرده و مراحل بعدی را دنبال کنید.

زائران پس از ثبت نام می توانند پیگیری های لازم را برای اطلاع از زمان واریز وام و بروز مشکل انجام دهند.

برای دریافت وام اربعین چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت وام اربعین باید مدارک خاصی ارائه شود تا بانک صلاحیت متقاضی را بررسی کرده و وام مورد نظر را اعطا کند. اسناد ممکن است بسته به بانک عامل و شرایط خاص متفاوت باشد، اما به طور کلی معمولاً مدارک زیر مورد نیاز است:

اسناد بانکی: شماره حساب و هرگونه تراکنش حساب.

میزان و نحوه اخذ وام دانشجویی پیاده روی اربعین

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و تکالیف تحصیلی از اعطای وام به دانشجویان عازم زیارت اربعین خبر داد و گفت: مبلغ این تسهیلات بین 5 تا 10 میلیون تومان است. وی به اربعین حسینی گفت: بر اساس توافقات انجام شده، با همکاری روسای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویانی که موافقت می کنند در مدت درخواست ایام اربعین حسینی، اعطای وام.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت که در ایام اربعین امسال به صورت کاروانی یا انفرادی قصد زیارت عتبات عالیات را دارند از این فرصت برخوردار هستند.

وی افزود: مبلغ اعطا شده از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت برای دانشجویان اعزامی به صورت هوایی 10 میلیون تومان و برای دانشجویان اعزامی زمینی این مبلغ 5 میلیون تومان است که این مبلغ از محل صندوق کمک های دانشجویی این وزارتخانه تامین می شود. علوم و بهداشت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان درخواست خود را برای اعزام به پیاده روی اربعین به معاونت فرهنگی دانشگاه ارائه کرده اند و طی فرآیندی فرم دانشجویان برای دریافت وام پیاده روی اربعین به صندوق کمک های دانشجویی ارائه می شود.

معاون پشتیبانی و اعزام عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص ارائه خدمات توسط تمامی کارکنان گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف و کربلا مستقر است و اسکان و غذای رایگان را در اختیار طلاب قرار می دهد. است

وی افزود: از آنجایی که تعداد دانش آموزان انفرادی زیاد است و مشخص نیست دانش آموزان چه زمانی برای بازدید حاضر می شوند، امکان پوشش این دانش آموزان وجود ندارد. به همین دلیل با ارسال نامه ای به دانشگاه ها از گروهی که قرار است به پیاده روی اربعین بروند، در صورت استفاده از این خدمات به ما اطلاع دهند تا بتوانیم آنها را بپذیریم.

مسلمی اضافه کرد: همچنین بر اساس توافقات انجام شده با وزارتخانه های علوم و بهداشت مقرر شد دانشگاه ها برای دانشجویانی که در قالب کاروان از شهرستان محل تحصیل در مرز به مشرف سفر می کنند، مقدمات لازم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام کاروان های پیاده روی اربعین در دانشگاه ها آغاز شده و تعداد دانشگاه ها تا 15 دانشگاه است. مرداد 1403 فرصت دارد تا لیست دانشجویان متقاضی اربعین حسینی را برای آماده سازی خوابگاه به دانشگاه ها ارسال کند. شرایط تسهیلات پیاده اربعین به دانشگاه ها ابلاغ شده است و دانشگاه ها لیست دانشجویی را برای هماهنگی با صندوق کمک های دانشجویی ارسال می کنند.

وی اظهار داشت که از 22 ام مرداد 1403 موکب عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلا و نجف برگزار می شود، افزود: تعداد کاروان های گروه های دانشجویی حدود 45 تا 50 هزار نفر است و خدمات اسکان و غذا برای کاروان ها برای کاروان های گروه دانشگاه در نظر گرفته شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا