اخبار روز

قیمت سکه و طلا کاهش یافت.


به گزارش مانی بان، هفته گذشته بازار ملی سکه و طلا از مسیر صعودی دو هفته گذشته بازگشت و دوباره روند نزولی به خود گرفت.

این کاهش به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا است که با کاهش متوسط ​​43 دلاری در هر اونس به 2400 طلا در هر اونس رسید.

همانطور که محمد کشتی آرای کارشناس بازار ارز و طلای کشور اعلام کرد: با توجه به تنش ها و اتفاقات سیاسی در جهان، قیمت جهانی طلا در پایان هفته با نوسانات زیادی مواجه شد و به طور میانگین با افت 43 دلاری مواجه شد. هر اونس طلا به 2400 دلار رسیده است. این در حالی است که در بازار داخلی طی هفته گذشته نوسانات بازار داخلی صعودی بود، اما کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی با افزایش نرخ ارز همپوشانی داشت و در نهایت منجر به کاهش قیمت سکه و سکه شد. طلا در بازار

وی در خصوص تغییرات قیمت سکه و طلا در هفته گذشته و آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار گفت: هر قطعه سکه جدید طراحی شده 450 هزار تومان قیمت دارد که نسبت به ابتدا کاهش قیمت داشته است. هفته به 43 میلیون و 100 هزار تومان در آخرین معاملات آخر هفته رسید. ارز طرح قدیم نیز با 300 هزار تومان کاهش به 38 میلیون و 600 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه در پایان هفته نسبت به قیمت ابتدایی خود به ترتیب 23 میلیون و 550 هزار تومان (نیم سکه) و 15 میلیون و 500 هزار تومان (ربع سکه) معامله شد. در هفته، نیم سکه 250 هزار تومان و ربع سکه 300 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. سکه یک گرمی بانک مرکزی با 200 هزار تومان کاهش به هفت میلیون و 200 هزار تومان رسید.

کشتی آرای ادامه داد: کاهش در بازار طلا نیز چشمگیر بوده است. هر مثقال طلای مذاب (17 عیار) نسبت به ابتدای هفته 280 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به 15 میلیون و 430 هزار تومان رسید. به این ترتیب هر گرم طلای 18 عیار نیز 64 هزار تومان کاهش قیمت داشته و هر گرم 3 میلیون و 562 هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت حباب ارزی نیز گفت: با وجود کاهش قیمت ها در بازار سکه، با توجه به اینکه قیمت طلا کاهش یافته، حباب ارز در هفته جاری افزایش یافته است. در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هر قطعه سکه هشت میلیون و 300 هزار تومانی حباب داشت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا