اخبار ارز دیجیتال

دعوای حقوقی چند ساله ریپل و SEC به پایان رسید؛ قیمت XRP به پرواز در آمد!

پرونده دعوی حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) سرانجام بسته شد و با پیروزی ریپل در این پرونده، ارز دیجیتال XRP افزایش قیمت چشمگیری را به ثبت رساند.

طبق گزارش‌ها، قاضی فدرال آمریکایی، آنالیزا تورس، ریپل لبز را به پرداخت جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری محکوم کرده است. دلیل این جریمه، فروش‌های سازمانی توکن‌های XRP بدون ثبت‌نام مناسب بود. با این حال، این جریمه بسیار کمتر از مبلغ ۲ میلیارد دلاری است که SEC در ابتدا درخواست کرده بود.

به گزارش رمز ارز نیوز، این تصمیم، پایان یک نبرد طولانی‌مدت با SEC است که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و اکنون توجه صنعت کریپتو را به خود جلب کرده است. در نهایت، حکم قاضی تورس در ۷ آگوست نشان داد که ریپل تقلب نکرده است.

البته این حکم سوالاتی را نیز درباره استفاده از سرویس نقدینگی درخواستی (ODL) ریپل که از XRP به عنوان پل برای تسویه‌ حساب‌های سریع بین‌المللی استفاده می‌کند، برانگیخته است.

در پاسخ به این سوال، جرمی هوگان، وکیل، توضیح داده که اکثر فروش‌های ODL ریپل خارج از حوزه قضایی آمریکا انجام می‌شود و مشمول حکم SEC نیست.

در این میان، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، و استوارت آلدراتی، مدیر حقوقی ریپل، از این نتیجه ابراز خوشحالی کردند. گارلینگهاوس بیان کرد که شرکت ریپل اکنون شفافیت لازم برای ادامه رشد کسب‌وکار خود را دارد.

همچنین، آلدراتی تأکید کرد که در این پرونده هیچ اتهامی از کلاهبرداری یا سوء رفتار عمدی وجود ندارد و هیچ‌گونه خسارت مالی گزارش نشده است.

پس از اعلام این حکم، قیمت ریپل افزایش چشمگیری یافت و با یک رشد ۲۷ درصدی در کمتر از دو ساعت، از ۰.۵۰۱۸ دلار به ۰.۶۳۷۳ دلار رسید. در حال حاضر قیمت این رمزارز در محدوده ۰.۶۱ دلار در حال تثبیت است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا