اخبار ارز دیجیتال

شوک ناگهانی پلیس چین به بازار کریپتو؛ ۲ میلیارد دلار اتریوم جابجا شد!

در روز چهارشنبه ۷ آگوست، صدها کیف‌پول اتریوم که برای بیش از سه سال غیرفعال بودند، به طور ناگهانی فعال شدند و ۲ میلیارد دلار اتریوم را جابجا کردند.

به گزارش رمز ارز نیوز، این کیف‌پول‌ها در سال ۲۰۲۱ توسط پلیس چین ضبط شده بودند و این حرکت ممکن است نشانه‌ای از فروش گسترده اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک باشد.

پس از این انتقال، قیمت اتریوم تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر ۲۵۰۰ دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این خبر، اتریوم با یک افت روزانه ۳.۱ درصدی، در محدوده قیمتی ۲۴۳۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش شرکت تحلیلی لوک‌آن‌چین، این کیف‌پول‌ها ۷۸۹,۵۳۳ اتریوم به ارزش حدودی ۲ میلیارد دلار را جابجا کرده‌اند. ردیابی‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که منشأ این وجوه، کیف‌پول مرتبط با طرح پانزی پلاس توکن ۲ (Plus Token Ponzi 2) بوده است.

این کیف‌پول در سال ۲۰۲۰، مقادیر زیادی اتریوم را به آدرس‌های متعدد توزیع کرده و از آوریل ۲۰۲۱ غیرفعال بود. حال، فعالیت ناگهانی این کیف‌پول‌ها باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر احتمال دستکاری کلاهبرداران در ذخایر اتریوم هولد شده توسط پلیس چین، شده است.

طرح پلاس توکن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های پانزی در تاریخ ارزهای دیجیتال بود که در جریان آن، حجم زیادی از ارزهای دیجیتال توسط مقامات چینی ضبط شد:

۱۹۴,۷۷۵ بیت‌کوین (BTC) معادل ۱۱.۲ میلیارد دلار

۸۳۳,۰۸۳ اتریوم (ETH) معادل ۲.۱۱ میلیارد دلار

۴۸۷ میلیون ریپل (XRP) معادل ۲۵۲ میلیون دلار

۷۹,۵۸۱ بیت‌کوین کش (BCH) معادل ۲۵.۸ میلیون دلار

۱.۴ میلیون لایت‌کوین (LTC) معادل ۸۲.۳ میلیون دلار

۲۷.۶ میلیون اتریوم سرویس نیم (EOS) معادل ۱۲.۷ میلیون دلار

۷۴,۱۶۷ دش (DASH) معادل ۱.۷ میلیون دلار

۶ میلیارد دوج‌کوین (DOGE) معادل ۶۰۹ میلیون دلار

۲۱۳,۷۲۴ تتر (USDT)

شایان ذکر است که آدرس مرتبط با شرکت جامپ تریدینگ نیز به تازگی ۱۱,۵۰۰ اتریوم به ارزش تقریبی ۲۸.۹ میلیون دلار را منتقل کرده است. این انتقال به آدرسی انجام شده که مسئول توزیع به صرافی‌های متمرکز است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا