اخبار روز

ورزشکاران المپیک برای صبحانه چه می خورند؟

ورزشکاران حرفه ای به کربوهیدرات و پروتئین زیادی برای ترمیم عضلات خود و تجدید انرژی در طول تمرین نیاز دارند.

به گزارش فرارو، هر ورزش و هر ورزشکاری نیازهای متفاوتی دارد، اما همه آنها به انرژی زیادی نیاز دارند و برخلاف تصور رایج، این ورزشکاران همیشه غذای سالمی نمی خورند.

در طول المپیک 2008 پکن، یوسین بولت روزانه حدود 100 ناگت مرغ مک دونالد می خورد، زیرا این تنها غذایی شناخته شده بود که معده او را ناراحت نمی کرد. یوسین بولت در این مسابقات سه مدال طلا گرفت! از پنج ورزشکار المپیکی خواستیم صبحانه و میان وعده های ضروری خود را در آستانه مسابقات با ما به اشتراک بگذارند.

هیلی باتن، 25 ساله، ایالات متحده، دوچرخه سوار کوهستان

هیلی باتن برای روز مسابقه و تمرین سخت خود یک وعده غذایی ویژه دارد: پنکیک با شربت افرا و موز! این ورزشکار فاش کرد که این غذا منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات است. او معمولا این غذا را دو تا سه ساعت قبل از تمرین یا مسابقه می خورد. جلسات تمرینی او می تواند تا پنج ساعت طول بکشد، بنابراین هیلی باتن به میان وعده های سبک بین جلسات تمرینی نیاز دارد. باتن معمولا نوشیدنی های پر کربوهیدرات، ژله یا پاپ تارت را انتخاب می کند.

او همچنین افزود: هیچ راهی برای تقلب وجود ندارد: «اگر در حین دوچرخه‌سواری به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف نکنید، هیلی به 90 تا 120 گرم کربوهیدرات در ساعت نیاز ندارد.» انرژی او شیر کاکائو یکی دیگر از میان وعده هایی است که به هیلی باتن کمک می کند تا پروتئین ها و کربوهیدرات ها را جذب کند.

لوک ویلیان، 28 ساله، استرالیا، ورزش سه گانه

فرض بر این است که ورزشکاران سه گانه باید به چهار چیز تسلط داشته باشند: شنا، دوچرخه سواری، دویدن و غذا خوردن؟! لوک ویلیان روز خود را از ساعت 7:20 صبح شروع می کند و صبحانه می خورد: دو فنجان کورن فلکس با شیر کامل. لوک پس از اولین وعده غذایی روزانه خود به شنا می رود و در حین تمرین یک نوشیدنی ورزشی الکترولیتی با 50 گرم کربوهیدرات می نوشد.

ساعت 10 صبح بعد از شنا، دو ساندویچ سالامی و پنیر و یک کیک کاپ کیک می خورد تا بدنش را با کربوهیدرات و پروتئین تامین کند. او روز خود را با دویدن بیش از 6 مایل ادامه می دهد و سپس یک تکه چیزکیک و یک لاته به عنوان یک میان وعده پر پروتئین می خورد.

و همه قبل از ساعت 11:30 صبح و هنوز 2 ساعت تا ناهار! ویلیان همچنین در طول روز پنج کلوچه و یک مشت پاستیل می خورد. ویلت فاش کرد که به جای ژله یا کربوهیدرات مایع پاستیل می خورد زیرا برای معده او بهتر است!

آسیا هوگان روچستر، 25 ساله، کانادا، راگبی هفت

راگبی هفت شکلی از راگبی با تیم‌های کوچک‌تر و بازی‌های کوتاه‌تر است که هم به قدرت و هم استقامت نیاز دارد. آسیا هوگان از روچستر در سال 2019 پس از رقابت در رشته دو و میدانی در کالج به راگبی حرفه ای روی آورد.

هوگان روچستر فاش کرد که تغییر به ورزش باعث شده توجه بیشتری به رژیم غذایی خود داشته باشد. صبحانه او در دهکده المپیک شامل غلات با شیر بادام، هندوانه، کروسان، ماست، سوسیس مرغ، پنیر بری و سبزیجات است.

ورزشکاران المپیک برای صبحانه چه می خورند؟

در خانه، یک صبحانه معمولی برای او ترکیبی از بلغور جو دوسر با پودر پروتئین، شیر بادام، میوه تازه و ترکیبی از کره بادام یا نوتلا است. او صبحانه خود را ساعت 8 صبح در دهکده المپیک می خورد و صبحانه دوم را بعد از تمرین شامل یک نان شیرینی با پنیر خامه ای می خورد. میان وعده های مورد علاقه او کوکی های Heavenly Hank، Chocolate Cliff، چیپس و خمیر مایه است.

سی جی آلن، 29 ساله، ایالات متحده آمریکا، دو و میدانی

از آنجایی که هر میلی ثانیه هنگام دویدن مهم است، برنامه ریزی وعده های غذایی برای این ورزشکار بسیار مهم است. سی جی آلن صبح خود را با مخلوط قهوه متشکل از کره، خامه، عصاره وانیل، دارچین، کره کاکائو، عسل، پایه نعناع، ​​کلاژن و الکترولین شروع می کند.

او قهوه صبح خود را با یک صبحانه غنی از پروتئین می نوشد. در دهکده المپیک، این ورزشکار معمولاً بیکن، تخم مرغ، پارمزان و کدو تنبل را برای صبحانه انتخاب می کند.

آلن با هر وعده غذایی یک کاسه آب استخوان می خورد تا پروتئین تامین کند. آبگوشت او حاوی 4.5 کیلو مغز استخوان و 11 ماده دیگر مانند چوب کرفس و پیاز شیرین است.

چاک آیوکی، 33 ساله، بازیکن راگبی با ویلچر پارالمپیک از ایالات متحده آمریکا

بازی های راگبی پارالمپیک بین 90 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد و نیاز به انرژی و قدرت زیادی دارد. مقاومت در برابر ضربه صندلی های بازیکن با وزن بیش از 18 کیلوگرم در حداکثر سرعت مستلزم قدرت و استقامت بسیار زیادی است. به همین دلیل چاک آئوکی دو صبحانه جداگانه می خورد. اولین صبحانه او میوه و ماست یونانی حدود ساعت 7 صبح است.

ورزشکاران المپیک برای صبحانه چه می خورند؟

صبحانه دوم او شامل سوسیس بوقلمون، پوره سیب زمینی و نیمرو با سس تند است. آئوکی در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کند، بنابراین مهم است که او در صبح کالری بیشتری مصرف کند. آئوکی ترجیح می دهد به جای ژله یا پاستیل، شکلات و اسمارتیز بخورد تا از سطح قند خون خود در طول تمرین مطمئن شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا