اخبار خودرو

بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان است / ناترازی بنزین چقدر است؟

بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان است / ناترازی بنزین چقدر است؟

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پالایشگاهی از کمبود روزانه بین 8 تا 14 میلیون لیتر بنزین در ایران خبر داد و گفت: بنزین وارداتی برای ایران لیتری 38 هزار تومان قیمت دارد.

اطلاع رسانی کند آخرین ماشین به گزارش تسنیم، ناصر عشوری دبیرکل انجمن کارآفرینان صنعت پالایشگاه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بحث عدم تعادل بنزین تنها بحث تولید نیست، بلکه باید به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح بنزین توجه ویژه ای داشت. روش‌های مصرف نادرست در کشور».

وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرف تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به 112 میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که تولید روزانه بنزین بین 98 تا 104 میلیون لیتر است.

وی ادامه داد: از سال 99 تا 1402 مصرف بنزین بین 38 تا 40 درصد رشد داشته است و عوامل متعددی در این امر دخالت دارند از جمله توسعه نیافتن ناوگان حمل و نقل عمومی. تعداد اتوبوس های بین شهری و بین شهری در ایران به جای افزایش، کاهش یافته و برای توسعه حمل و نقل ریلی کار موثری انجام نداده ایم.

عاشوری با بیان اینکه اگر امروز آب معدنی را در باک خودروها بریزیم بسیار گرانتر از بنزین است، گفت: دولت و مجلس باید جسورانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین بپردازند و پس از آن باید به تدریج به وضعیت برگردیم. افزایش سالانه قیمت خودروهای بنزینی و انرژی‌زا».

دبیرکل کانون بازرگانان صنعت پالایشگاه خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزین وارداتی به کشور برای ایران 38 هزار تومان است.

وی افزود: در بخش تولید، انتظار برای آنلاین شدن یک پالایشگاه 300 هزار بشکه ای رویکرد درستی نیست. بلکه می‌توان با استفاده از توان بخش خصوصی ده‌ها پالایشگاه ۱۰ تا ۴۰ هزار بشکه‌ای را به‌عنوان پالایشگاه‌های کوچک ساخت که با اصول پدافند غیرعامل منطبق است و منجر به افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور می‌شود. مخصوصا بنزین

دبیرکل انجمن صنفی کارآفرینان صنایع پالایشگاهی از اضافه شدن پالایشگاه آبادان به فهرست پالایشگاه ها بر اساس نظر انجمن ملی پالایش نفت خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان بر اساس مصوبه شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفته است. قانون مربوطه .

وی ادامه داد: در سال 1402 پالایشگاه های کشور تا 141 درصد به سوددهی دست یافتند که نسبت به سال قبل از آن کاهش نشان می دهد. این در حالی است که ما باید 31 حمت به عنوان مالیات مستقیم به دولت بپردازیم و 168 حمت نیز به دولت بدهکار هستیم.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا