اخبار روز

کل انتظار در تهران برای شنبه و یکشنبه 20 و 21 مرداد


به گزارش مانیبان، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هوا در خصوص تداوم گرما و افزایش نسبی دما در این استان نسبت به گرمازدگی مردم به ویژه سالمندان و کودکان هشدار داد. . ، شنبه و یکشنبه هفته آینده.

حامد یزدی مهر وی با اشاره به اخطار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار سطح زرد اعلام شده، در روزهای آینده شاهد تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی خواهیم بود. در دما در استان تهران طبق اعلام این سازمان از شنبه تا یکشنبه در استان تهران به ویژه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی شاهد خطر گرما خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به خطر گرمازدگی به ویژه در گروه های حساس، کودکان و سالمندان هشدار داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران این است که در روزهایی که هشدار گرما اعلام می شود، مردم به ویژه گروه های حساس به هیچ عنوان نباید از خانه خارج شوند و در صورت لزوم برای حضور در فضای باز حتما از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند تا از پوست و چشمان خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت شود.

وی همچنین نسبت به نگهداری کودکان یا سالمندان در خودروی پارک شده و خاموش هشدار داد و گفت: در برخی موارد در سال های اخیر شاهد این بی توجهی ها بوده ایم که لازم است نسبت به آن هشدار داده شود و مردم توجه لازم را داشته باشند. به این موضوع.”

از یزد مهر وی با تاکید بر اینکه مردم و شهروندان استان تهران از فعالیت بدنی شدید پرهیز کنند، گفت: مصرف مایعات به طور مرتب و پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین، بسته نگه داشتن پنجره ها در طول روز و جلوگیری از ورود نور خورشید به مردم ضروری است. خانه

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز بر لزوم مدیریت مصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: لازم است شهروندان برای جلوگیری از قطعی برق، مصرف برق را مدیریت کنند. با توجه به احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و باغی، دام، طیور و زنبور عسل، تنظیم چرخه آبیاری و مالچ پاشی برای افزایش رطوبت در باغ ها، تنظیم دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای زنبورها ضروری است. کلنی ها و مزارع قارچ کنترل دمای گلخانه ها و دامداری ها باید در دستور کار بهره برداران قرار گیرد.

به گفته یزدی مهر، مدیریت بحران نیز پیرو اخطار هوشیار بوده و توصیه های لازم را در این زمینه به دستگاه های امدادی و خدماتی ارائه کرده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا