اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ساعتی 50 میلیون تومان از جیب مردم ایران می گیرند برای “تکفیر و لعنت و نفرین”؟!

درحاشیه لعن و نفرین و توهین عضو موسسه مصباح به شریعتی و خاتمی و هاشمی

عصر ایران – آیت الله غلامرضا فیّاضی، عضو هیئت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است؛ موسسه ای که توسط آیت الله مصباح یزدی در قم تاسیس شد و در سپهر سیاسی ایران، به تولید جبهه پایداری انجامیده است.
اخیر ویدئویی از او منتشر شده که 3 نفر از مسلمانان شیعه معاصر  که از قضا دو تن شان هم لباسان او هستند را کافر و غیر شیعه و ملعون خوانده است.

او در این ویدئو -که زمانش مشخص نیست- با لحن تاکیدی خاصی مرحوم دکتر علی شریعتی را با پسوند “لعنه الله علیه” یاد می کند، می گوید که حجه الاسلام سیدمحمد خاتمی، شیعه نیست و مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی هم ملعون است و تاکید می کند اگر او ملعون نباشد، کس دیگری ملعون نیست.

در این که او درباره دین و مذهب و ملعون بودن این افراد، پرت و بلا گفته تردیدی نیست و سخنانش آنقدر بی مایه و موهن است که حتی ارزش پاسخگویی ندارد (هر چند برخی پاسخش را هم داده اند) اما دو نکته زیر را نمی توان نگفت:

1 – اگر ایران نازنین ما، اسلام عزیز ما و تشیع شریف ما امروز بیش از هر زمان دیگری در خطر است، یکی از دلایلش شیوع آن دسته از افکار تکفیری در سپهر این سرزمین و در ساحت این دین و مذهب است که تا پیش از این، نظایرشان را در میان سلفی ها و داعشی می دیدیم و خدا را شاکر بودیم که ایران و اسلام شیعی از این آفت مهلک، مصون است. با این حال، در کمال تاسف شاهد بروز این پدیده در میان خودمان هستیم و این یعنی خطری بزرگ برای آینده این سرزمین.

وقتی در چنین سطحی از روحانیت، چنان سطحی از لعن و تکفیر صورت می گیرد، خروجی آن در سطح جامعه می شود همین دو قطبی های خانمانسوزی که مصداق هایش را هر روز در ساحت های سیاسی و اجتماعی  و فرهنگی شاهدیم و بدبینی ها و نفرت هایی که سکه رایج جامعه شده اند.

اگر امثال بهشتی و امام موسی صدر و طالقانی جاذبه های دینی و مذهبی برای ورود فوج فوج مردم به دین بودند (یدخلون فی دین الله افواجا)، معمم هایی که تصور می کنند تقسیم کننده بهشت و دوزخ بین مردم اند و آنها هستند که تشخیص می دهند که چه کسی ملعون است و چه کسی نیست، عاملان خروج فوج فوح مردم از دین خدایند.

2 – موسسه ای که این شخص عضو هیات امنا و استادش هست، سالانه صدها میلیارد تومان پول نقد از بودجه عمومی یعنی از جیب مردم می گیرد. همین امسال مبلغ 437 میلیارد تومان بودجه به این موسسه اختصاص داده شده است؛ به عبارت دیگر در هر ساعت از شبانه روز مردم ایران 50 میلیون تومان به این موسسه  می پردازند و این هم خروجی اش!
آیا مردم ایران باید پول بدهند تا تکفیریان و لاعلان نوظهور پرورش یابند و تخم کینه و نفرت در جامعه بپراکنند؟ آیا مردم ایران راضی اند؟

و ای کاش در بودجه آینده، دولتی که رئیس آن بر عدالت علی(ع) و حراست از بیت المال تاکید ویژه و صادقانه دارد، مانع از سراریز شدن پول های مردم بینوا به سمت چنین جریان هایی شود، ولو آن که او را هم لعنت و نفرین کنند!

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا