اخبار روز

قیمت عجیب بنزین وارداتی همه را شوکه کرد

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: دولت و مجلس باید جسورانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین رسیدگی کنند و پس از آن سالانه به تدریج افزایش یابد. قیمت بنزین و منابع انرژی برگشتی

ناصر عاشوری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پالایشگاهی در نشست با خبرنگاران گفت: نارضایتی از بنزین فقط تولید نیست بلکه باید به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روش های غلط مصرف در کشور توجه ویژه داشت.

وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرف تا اصلاح قیمت بنزین اصلاح فرآیند تولید و تحویل از خودروهای پرمصرف به توسعه حمل و نقل عمومی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشگاه تصریح کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به 112 میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که تولید روزانه بنزین بین 98 تا 104 میلیون لیتر است.

وی ادامه داد: از سال 99 تا 1402 مصرف بنزین بین 38 تا 40 درصد افزایش یافته است و عوامل مختلفی از جمله عدم گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی به جای افزایش تعداد اتوبوس های درون شهری و درون شهری دخیل است ایران کاهش یافته است و ما در توسعه حمل و نقل ریلی کار موثری انجام نداده ایم.

عاشوری تصریح کرد: امروز که آب معدنی را داخل باک خودروها می ریزیم قیمت آن بسیار بیشتر از بنزین است. وی گفت: دولت و مجلس باید جسورانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین رسیدگی کنند و پس از آن باید به افزایش تدریجی سالانه قیمت بنزین و انرژی برگردیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پالایشگاهی خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزین وارداتی به کشور برای ایران 38 هزار تومان است.

وی افزود: در بخش تولید، انتظار برای راه اندازی یک پالایشگاه 300 هزار بشکه ای رویکرد درستی نیست، اما می توانیم ده ها پالایشگاه 10 تا 40 هزار بشکه ای را به عنوان پالایشگاه های کوچک بسازیم و از توان بخش خصوصی استفاده کنیم که این چنین است. با رعایت اصول پدافند غیرعامل منجر به افزایش ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور به ویژه بنزین می شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پالایشگاهی از قرار گرفتن پالایشگاه آبادان در فهرست پالایشگاه ها با نظر انجمن پالایشگاه های نفت کشور خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان مطابق با موضوع مربوطه در دستور کار قرار گرفته است. قانون

وی ادامه داد: در سال 1402 پالایشگاه های کشور 141 درصد سوددهی داشتند که نسبت به سال قبل کاهش داشت. این در حالی است که ما باید 31 حمات به عنوان مالیات مستقیم به دولت پرداخت کنیم و 168 حمت به دولت بدهکار هستیم. منبع: تسنیم

آیا افزایش قیمت گاز در راه است؟

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر اجرای بند (پ) تبصره (4) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور با تاکید بر مفاد ماده آن. (4)، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات فروش داخلی. فرآورده های نفتی موضوع این آیین نامه طبق تبصره (5) ماده (17) قانون مالیات بر ارزش افزوده، طبق مقررات آیین نامه اجرایی از مصرف کننده نهایی اخذ و با سازمان امور مالیاتی کشور تنظیم می شود. بر اساس قوانین و مقررات مربوطه.

این اطلاعیه سازمان امور مالیاتی بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران است. در این مصوبه که تیرماه سال جاری به امضای معاون اول رئیس جمهور رسید، آمده است:

این مصوبه برای همه فرآورده های نفتی ممکن است بر قیمت نهایی تحویل آنها تأثیر بگذارد. اما با توجه به قیمت بنزین و گازوئیل، قیمت این دو فرآورده نفتی به صورت اجباری تعیین شده است و هر گونه تغییر در قیمت آنها مستلزم تغییر است با توجه به مصوبه جداگانه ای از سوی هیئت وزیران، این اخبار مالی نمی تواند تاثیری بر قیمت نهایی داشته باشد قیمت بنزین و گازوئیل برای مردم و صرفاً تغییر در تراکنش های مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، وزارت دارایی و سازمان امور مالیاتی ایجاد می کند./ تسنیم

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا