اخبار روز

انحلال شهرداری سیرجان و تولد دوباره فوتبال بانوان سیرجان در قالب گل گهر

سرمایه پوشان با واگذاری امتیازات شهرداری سیرجان به گل گهر رسما وارد لیگ برتر فوتبال بانوان شد.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی یکی از اولویت های او توسعه فوتبال بانوان و در این راستا است یکی یکی از مهم ترین تغییرات قانون، الزام تیم ها به حضور فعال در فوتبال بانوان است. بنابراین در صورت عدم فعالیت در فوتبال بانوان، باشگاه نمی تواند مجوز حرفه ای بگیرد و همین موضوع باعث شده تا بحث ورود باشگاه های معروف به فوتبال بانوان ایران جدی شود. جالب اینکه فصل گذشته فقط سپاهان اصفهان، ملوان بندر انزلی و پکان تهران در لیگ برتر تیم داشتند!

باشگاه‌های نساجی مازندران در کنار تراکتورسازی تبریز، شمس‌آذر قزوین، مس رفسنجان، چادرملو اردکان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و البته پرسپولیس تهران و استقلال تهران در دو ماه اخیر به‌طور رسمی آمادگی خود را برای حضور در فوتبال باشگاهی بانوان اعلام کردند. حتی اگر هنوز میزان حضور مغربی ها به صورت رسمی مشخص نشده و سایر باشگاه ها به امتیاز مجانی و صعود به لیگ دسته دوم امیدوار هستند. البته باشگاه گل گهر سیرجان نیز به همراه سرخابی ها شرایط ورود به ورزشگاه فوتبال بانوان را بررسی کرد و در نهایت سیرجانی ها نیز تصمیم نهایی خود را گرفتند.

انحلال دومین تیم پرافتخار فوتبال بانوان!

شهرداری سیرجان با دو قهرمانی لیگ برتر، سه نایب قهرمانی و چهار مقام سومی یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین تیم های فوتبال بانوان است. سرخپوشان و سبزپوشان پس از گذراندن یک دهه موفق در فوتبال باشگاهی بانوان و شرکت در دیدارهای دوستانه جام باشگاه های آسیا به پایان کار خود رسیدند و با تصویب شورای شهر سیرجان رسماً کار تیم شهرستان سیرجان به پایان رسید. و این تیم منحل شد تا تیم دوم کار خود را تمام کند.

گلغر پرچم سیرجان را بالا نگه داشته است!

مسئولان باشگاه گل گهر که در ابتدا تیمی در لیگ دسته دوم را هدف قرار داده بودند، وضعیت شهرداری سیرجان را در نظر گرفتند و برای دریافت امتیاز این تیم رفتند و گفته می شود طی روزهای آینده این روند به پایان می رسد. انتقال امتیاز جامعه به گل گهر رسمی می شود. چرا که شب گذشته باشگاه گل گهر با انتشار بیانیه ای رسما حضور خود را در لیگ برتر فوتبال بانوان اعلام کرد تا پس از سپاهان، ملوان و پیکان، چهارمین باشگاه حرفه ای باشد که به صورت همزمان در فوتبال بانوان و آقایان فعالیت می کند.

جهاننجاتی اولین سرمربی تاریخ تیم بانوان گل گهر؟

مریم ایراندوست پیش از رسانه ای شدن خبر انحلال شهرداری سیرجان از پایان همکاری خود با این تیم خبر داده بود و حالا واگذاری امتیاز شهرداری به گل گهر در شرایطی رخ می دهد که مدیران باشگاه سیرجانی این تصمیم را باید کادر فنی حدود 2 ماه قبل از شروع فصل جدید اتخاذ کند. بر اساس آخرین اخبار، اولین گزینه برای مدیریت گل گهر، مریم جهاننجاتی سرمربی سابق شهرداری سیرجان و البته کاپیتان سابق تیم جوانان ایران است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، جهاننجاتی که تجربه کسب یک قهرمانی را دارد. قهرمانی با شهرداری سیرجان در لیگ برتر، اولین سرمربی زن تاریخ به زودی معرفی می شود. زنان آبی پوش با ایده نجات دنیا وارد بازار تابستانی خواهند شد و به زودی تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.

شاید استقلال و پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شوند!

لیدرهای استقلال و پرسپولیس هنوز به صورت رسمی سطح را در سازمان لیگ مشخص نکرده اند و گفته می شود به دنبال منابع مالی هستند. زمزمه هایی مبنی بر الزام اختصاص 10 درصد از بودجه باشگاه به آکادمی و تیم های بانوان شنیده می شود و از سوی دیگر باشگاه های فعال در حوزه فوتبال بانوان مجبور به پرداخت 3 درصد از حق عضویت به این باشگاه نیستند. سازمان لیگ گفته می شود با توجه به این شرایط همچنان امکان حضور مجارستانی ها در لیگ برتر و کسب امتیاز برای حضور در این رقابت ها وجود دارد و باید در روزهای آینده و پس از جلسه با مدیران باشگاه تصمیم نهایی گرفته شود. سازمان لیگ انتخاب دو تیم پرطرفدار پایتخت برای شرکت در مسابقات باشگاهی بانوان نهایی خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا