اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

تردید بایدن در انتقال مسالمت آمیز قدرت در آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در انتقال مسالمت آمیز قدرت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور ابراز تردید کرده است.

به گزارش عصرایران، بایدن 82 ساله در نخستین مصاحبه‌اش پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، گفت که “اصلا مطمئن نیست” که در صورت شکست دونالد ترامپ، یک انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور صورت بگیرد.

بایدن در مصاحبه ای با “رابرت کاستا” مجری شبکه خبری “سی بی اس” آمریکا گفته: منظور ترامپ از حرف‌هایش کاملا روشن است و همان چیزی است که می‌گوید ولی ما جدی نمی‌گیریم. فراموش نکنید خودش گفته که اگر در انتخابات ببازد حمام خون راه می‌افتد.”

او سپس افزود: این که نمی شود  شما فقط وقتی که برنده هستید کشورتان را دوست داشته باشید.”

این بخش از اظهارات بایدن، بریده ای از مصاحبه تفصیلی او با شبکه سی بی اس آمریکاست که قرار است مشروح آن روز یکشنبه آینده پخش شود.

سخنان ترامپ مبنی بر اینکه اگر در انتخابات شکست بخورد، “حمام خونی در کشور به راه خواهد افتاد” در ماه مارس گذشته و در اظهاراتی درباره صنعت خودرو آمریکا بیان شده است، که در همان موقع نیز موجی از انتقادات را برانگیخت.

بسیاری از ناظران داخلی در آمریکا نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو این کشور ابراز نگرانی کرده اند و فضای به شدت دوقطبی این کشور را در تشدید حساسیت انتخابات پیش رو موثر می دانند.

حامیان ترامپ در ژانویه سال 2021 و پس از شکست ترامپ در انتخابات نوامبر 2020 و در زمان انتقال قدرت، با ادعای تقلب در نتایج انتخابات، به ساختمان کنگره  یورش بردند و این حمله منجر به مرگ 5 نفر شد.

مخالفان و منتقدان ترامپ معتقدند نقش او در تحریک حامیانش در حمله به کنگره و یک آبروریزی سیاسی تمام عیار برای دولت آمریکا بسیار پررنگ بوده است.

ترامپ هنوز نیز در سخنرانی های تبلیغاتی خود انتخابات 2020 آمریکا را متقلبانه توصیف کرده و خود را برنده آن انتخابات می خواند.

 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا