اخبار روز سینما

نحوه استخدام معلمان بازنشسته در مدارس سمپاد چگونه است؟

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور درباره نحوه بکارگیری معلمان بازنشسته در مدارس سمپاد گفت: این معلمان با وجود اینکه توانایی های ویژه ای برای تدریس کسب کرده اند، نیروهای آزاد محسوب می شوند.

به گزارش پی ام آپ الهام یاوری، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه معلمان سمپاد به دو صورت در مدارس جذب می شوند، اظهار کرد: بر اساس آیین نامه مدارس سمپاد که به امضای وزیر و مصوبه هیات مدیره رسیده است. هیئت امنا با انتخاب معلمان رسمی آموزش و پرورش و معلمان آزاد، فارغ التحصیلان سمپاد و بازنشستگان آموزش و پرورش و غیره. با عبور از فیلترها می توانند در این مدارس تدریس کنند.

وی با بیان اینکه قوانین خاصی تعیین کننده حضور معلمان در مدارس است، افزود: تعداد معلمان سمپاد در هر استان متفاوت است. در حال حاضر اکثر معلمان سمپاد در تهران به صورت آزاد کار می کنند و برخی از استان ها اصلا از فریلنسر استفاده نمی کنند، از طرفی شهریه مدارس برای برخی استان ها نیز کم است زیرا نیروی انسانی مناسبی توسط آموزش و پرورش تامین می شود. هزینه های پایین این مدارس امکان ارائه این هزینه ها را فراهم می کند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور با بیان اینکه در تمام 30 استان کشور مدارس سمپاد وجود دارد، ادامه داد: 730 مدرسه سمپاد در سراسر کشور وجود دارد که این تعداد مدرسه در استان های کشور توزیع شده است. کشور. و در هر استان به طور متوسط ​​15 تا 20 مدرسه سمپاد وجود دارد.

یاوری درباره به کارگیری معلمان بازنشسته در مدارس سمپاد گفت: این معلمان از نیروهای آزاد محسوب می شوند و باید مهارت خاصی برای تدریس داشته باشند.

انتهای پیام

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا