اخبار خودرو

دورخیز چینی ها برای فتح اروپا ؛ پرفروش ترین خودروی اسپانیا حالا یک مدل چینی است

دورخیز چینی ها برای فتح اروپا ؛ پرفروش ترین خودروی اسپانیا حالا یک مدل چینی است

حضور شرکت ها و خودروهای چینی در بازارهای بین المللی به تدریج در حال گسترش است. اسپانیا یکی یکی از کشورهایی است که چینی ها در آن حساب ویژه باز کرده اند. آمارهای جدید نشان می دهد که استقبال از خودروهای چینی در این کشور اروپایی بالا بوده و حتی پرفروش ترین مدل بازار اسپانیا هم اکنون در چین تولید می شود.

بر اساس آخرین گزارش خودروهای سواری، بر اساس داده های ماه جولای، بازار خودروهای سواری اسپانیا رشد 3.4 درصدی داشته و در مجموع 83979 دستگاه به مشتریان تحویل داده شده است. البته باید اشاره کنیم که بهترین رکورد ثبت شده در ماه جولای مربوط به سال 2019 و قبل از شیوع کرونا است. طبق آمار، در ژوئیه 2019 شهروندان اسپانیایی بیش از 100000 خودرو خریداری کردند.

MG ZS پرفروش ترین خودرو در اسپانیا است

نگاهی به آمار منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان اسپانیا و انجمن فروشندگان خودرو نشان می دهد که پرفروش ترین خودروی این کشور در تیرماه امسال، ام جی ZS بوده است. حتما می دانید که این خودرو توسط گروه خودروسازی سایک چین تولید می شود. این خودرو توانسته ۲۶۱۹ مشتری اسپانیایی را به خود جذب کند. با این آمار می توان گفت که نماینده ام جی 8.69 درصد از بازار خودرو اسپانیا را در اختیار دارد.

ظهور چینی ها برای تسخیر اروپا؛ پرفروش ترین خودرو در اسپانیا در حال حاضر یک مدل چینی است
دورخیز چینی ها برای فتح اروپا ؛ پرفروش ترین خودروی اسپانیا حالا یک مدل چینی است

نکته جالب این است که گروه خودروسازی سایک نماینده ای از برند ام جی را نیز در بین مدل های برقی پرفروش دارد. بر اساس آمار، MG4 با جذب 303 مشتری توانست رتبه دوم را از آن خود کند. این خودرو در ماه جولای 7.92 درصد از بازار خودروهای برقی اسپانیا را از آن خود کرد. بد نیست اشاره کنیم که استقبال مشتریان از خودروهای برقی در این کشور نیز کاهش یافته و 4 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر گروه خودروسازی سایک، گروه چری به سرعت در حال افزایش سهم خود در بازار خودرو اسپانیا است. کراس اوور Omuda 5 که در ایران با نام Phoenix FX به فروش می رسد، هفتمین خودروی پرفروش در بین مدل های بنزینی در کلاس خود محسوب می شود. این رتبه در حالی به دست آمد که کمتر از یک سال از ورود Omuda 5 به بازار اسپانیا می گذرد. ناگفته نماند که این کراس اوور توانسته رکورد فروش 1015 دستگاهی را در ماه جولای به ثبت برساند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا