اخبار روز سینما

روز خبرنگار را باید باور کرد

به گزارش خبر خبرگزاری پی ام آپ، 26 مردادماه امسال در این مجموعه رسانه ای، گروه تحریریه به مناسبت «روز خبرنگار» متفاوت از سال های گذشته، مباحثی را در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و … برگزار کرد. میزبان نام های مهمی از حوزه های مختلف بود. فیگور بخور

مهمانان سیاسی این مراسم شامل بهزاد نبوی، عباس عبدی، محمود واعظی، علی جنتی، اشرف بروجردی، حسام الدین آشنا، نخدا صمدی، رامین مهمان پرست، مینو خالقی و حسین راغوفر بودند.

در ابتدای این مراسم که با قطعی برق همراه بود، سیدجواد موسوی روزنامه نگار و شاعر مجری این مراسم از بهزاد نبوی خواست تا در جمع تحریریه ها سخنرانی کند. این چهره برجسته اصلاح طلب تاکید کرد که حضورش در روز خبرنگار تنها با تحریریه این رسانه خواهد بود.

پس از آن استاد دانشگاه و چهره شاخص اصلاح طلبان، دکتر. بیا خانیکی رسید. وی در گفتگو با گروه تحریریه خبرگزاری بازتاب آنلاین گفت: از دوستان عزیزم در خبرگزاری بازتاب آنلاین کمال تشکر را دارم. من به این روز اهمیت زیادی می دهم.

وی گفت: نکته ای که آقای موسوی می گوید این است که باید به روز خبرنگار ایمان داشته باشید یا ایمان داشته باشید. به خصوص شکل نمادین این روز این است که شهید صارمی، روزنامه نگار ایرانی، کار خود را به خوبی انجام داد و دکتر به قول محقق دانا قربانی جهل مقدس است.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روزنامه نگار چگونه با خطر رکود و جهل مواجه می شود و به خصوص وقتی به صورت قداستی در می آید، این نکته به خودی خود می تواند دلیل بر این باشد که روزنامه نگار در چه وضعیتی قرار می گیرد. .

خانیکی بیان کرد: روزنامه نگاری و روزنامه نگاری اگرچه حوزه های ارتباطی گسترده تری را در بر می گیرد و وارد عرصه مجازی، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی شده است، به عبارتی در شکل دهی به افکار عمومی و اطلاع رسانی افکار عمومی نیز نقش داشته است. به جامعه سیاسی و جامعه مدنی.

وی تاکید کرد: اگر بخواهم خیلی کوتاه بگویم که می خواهیم نقش خبرنگاران یا دست اندرکاران ارتباطات و روزنامه نگاری را تفسیر کنیم، می توانم بیشتر شاعرانه و عرفانی بگویم که روزنامه نگار زبان جامعه است. همچنین می توان دید که وضعیت جامعه خوب است یا خیر. از سوی دیگر، با توجه به همین تعبیر در ادبیات ما، می توان گفت که زبان نیز وجود دارد و می تواند زمان حال را که ترکیب ادراک و احساس است، منتقل کند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر بخواهیم درباره وضعیت روزنامه نگاری امروز و آنچه در روز خبرنگار می توان گفت اظهار نظر کنیم، می توانیم آن را از زبان ارتباطات به حوزه سیاست و اداره کشور منتقل کنیم. چه دولت ما باشد و چه نظام و اداره سیاسی ما، به این دلیل است که جامعه امروز ایران جامعه ای است که به دلیل فقر و ضعف نهادهای مدنی و حزبی و روابط احزاب، جامعه ای در معرض افکار عمومی سیال است و همین افکار عمومی سیال. ، بار اصلی بر دوش ارتباطات و خبرنگاران است.

خانیکی گفت: در شرایط امروز امید و فضای ایجاد شده برای گفت و گوی بهتر و شفاف تر، بار اصلی بر دوش خبرنگاران و روزنامه نگاری است. گفت. البته انتظار نمی رود که خبرنگاران تنها کسانی باشند که مشکلات حاکمیتی را به جامعه منتقل می کنند و فقط می خواهند جامعه آنها را بشنود و بپذیرد. نقش دوم آنها که رساندن سخنان جامعه به گوش نظام است، مسئولیت بیشتری بر دوش خبرنگاران می گذارد.

وی بیان کرد: این خبرنگاران و رسانه ها هستند که می توانند و باید زبان این جامعه سیال، کثرت گرا و متنوع را منتقل کنند و امیدوارم وقتی به دنبال پاسخگویی به این اقدام هستیم، صدای بی صداها نیز شنیده شود. به طور فزاینده ای توسط روزنامه نگاران گزارش می شود.

این نام اصلاح طلب گفت: امیدوارم این صدا شنیده شود و از نظام و مجموعه ای که می تواند در ایران امروز، مسائل، گرفتاری ها، مشکلات، امنیت شغلی، جایگاه حقوقی، حیثیت اجتماعی و اعتبار سیاسی آن موثر باشد صیانت شود. در هر صورت رسانه واسطه است و در این صورت باید به واسطه احترام گذاشت.

وی گفت: من فقط می خواستم برنده شوم و چون آقای نبوی نیامد نزدیک ترین فرد به سن آنها بودم و باید صحبت می کردم.

در پایان سخنان خود در این مراسم، دکتر هادی خانیکی شعر «آنچه من سرایده» از مهدی اخوان الطلیحی را خواند.

نوبت من به آخر خط رسیده است

روی چشم

به جوانان بگویید سوار شوند…

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا