اخبار روز

اگر ایرانی‌ها بگویند می‌خواهند پاسخ بدهند، ما حرف‌هایشان را می‌پذیریم/ما حاضریم از منافع و نهادهای خود و اسرائیل دفاع کنیم.

یک مقام ارشد آمریکایی درباره تهدید ایران به پاسخگویی به رژیم صهیونیستی پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: اگر ایرانی ها بگویند می خواهیم پاسخ بدهیم، حرف آنها را می پذیریم.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه از تحولات منطقه غرب آسیا از جمله انتخاب رهبری حماس و مذاکرات آتش بس آمریکا و مقاومت فلسطینی صهیونیستی خبر داد. رژیم‌ها، تهدید ایران به «مجازات متجاوز»، حمله به پایگاه آمریکایی در آزاق، و همچنین تحولات اوکراین و تهاجم ناموفق ارتش این کشور به خاک روسیه.

انتخاب سینوار توسط حماس انجام شد

کربی در واکنش به انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی خصمانه گفت: یحیی السنوار رئیس جدید دفتر سیاسی حماس تروریستی است که دستانش به خون آلوده است. هستند.” .”

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد: السینوار معمار حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر 2023 بوده و همواره تصمیم گیرنده اصلی مذاکرات در 9 اکتبر گذشته بوده است. ماه ها.”

این اظهارات خصمانه در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا در 10 ماه گذشته نزدیک به 40 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

بیانیه کربی جدیدترین بیانیه یک مقام آمریکایی علیه السنوار نیست.

دیشب آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این انتخاب گفت: «السینوار همیشه تصمیم گیرنده اصلی حماس بوده است».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که یحیی السنوار، رئیس فعلی دفتر سیاسی حماس در غزه، جایگزین شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش شده است. اسماعیل هانیه بامداد 10 مرداد وی توسط رژیم صهیونیستی در تهران به شهادت رسید.

آیا آتش بس در غزه نزدیک است؟

کربی همچنین در بخشی دیگر از بیانیه خود مدعی شد: ما بیش از هر زمان دیگری به توافق آتش بس میان اسرائیل و حماس نزدیک شده ایم.

اظهارات کربی در حالی مطرح می شود که «اسامه حمدان» یکی یکی از رهبران حماس اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: با انتخاب السنوار، روند مذاکرات ادامه دارد و مشکل این روند تغییری نیست که در جنبش حماس رخ داده است. در اسرائیل و بنیامین نتانیاهو و ایالات متحده، که صراحتاً در تلاش‌های او برای میانجی‌گری و اجرای آتش‌بس عمل نکرده‌اند.

حمدان ادامه داد: السنوار از انعطاف بالایی در اداره امور عمومی برخوردار است و از حقوق ملت فلسطین حمایت می کند.

وی افزود: اسرائیلی‌ها باید در بحث مذاکره دوباره فکر کنند، زیرا منطق مذاکراتی که جنبش حماس آغاز کرد این بود که جلوی تجاوز به مردم ما را بگیرد و به آنها پاسخ داد تا اسرا را مبادله کنند، آنها را رایگان بازگردانند مردم ما را در جریان نسل کشی بکشید.

رهبر حماس تصریح کرد که جنبش حماس به دفاع از آتش بس، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، پایان محاصره، بازسازی نوار غزه و سپس تبادل اسرا ادامه خواهد داد.

ما به آنچه ایرانی ها می گویند باور داریم

کربی در بخشی دیگر از بیانیه خود با اشاره به تهدید ایران به پاسخگویی به رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید هنیه، بر اظهارات قبلی خود تاکید کرد و گفت: وقتی ایرانی ها می گویند می خواهند پاسخ بدهند، کاخ سفید حرف آنها را می پذیرد.

وی روز یکشنبه در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: اگر رهبر معظم انقلاب بگویند که ایران انتقام می‌گیرد، باید جدی بگیریم، البته نمی‌دانم کی و چگونه این کار را می‌کنند واکنش نشان می دهیم، اما باید مطمئن باشیم که آماده دفاع از منافع و نهادهای خود و اسرائیل هستیم.»

وضعیت پایدار مجروحان در آمریکا

کربی همچنین به حمله اخیر به پایگاه عین الاسد پرداخت و گفت: سربازان آمریکایی تحت مراقبت های پزشکی هستند و وضعیت همه آنها با ثبات است.

روز سه شنبه یک مقام آمریکایی در وزارت دفاع این کشور گفت: در آخرین حمله مقاومتی به پایگاه عین الاسد، محل استقرار نظامیان آمریکایی در غرب عراق، پنج نظامی و دو پیمانکار این کشور مجروح شدند.

آمریکا از اوکراین توضیح می خواهد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین به درگیری میان اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: آمریکا از کی یف در مورد حوادث منطقه کورسک توضیح خواسته است.

کربی به “رویدادهای منطقه کورسک” اشاره می کند، تلاش ناموفق اوکراینی ها برای حمله به خاک روسیه.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که “حداقل 260 سرباز اوکراینی در 24 ساعت گذشته هنگام تلاش برای ورود به خاک روسیه از طریق استان مرزی کورسک کشته شدند.”

این وزارتخانه اعلام کرد که واحدهای نظامی روسیه و واحدهای مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه به انهدام نیروهای اوکراینی در مناطق مرزی کورسک ادامه می دهند و عملیات همچنان ادامه دارد.

در واکنش به این عملیات، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آن را «یک تحریک دیگر اوکراین در مقیاس وسیع» توصیف کرد و گفت که کی‌یف در این عملیات آتش کور از جمله علیه اهداف غیرنظامی انجام داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا