اخبار روز

پاسخ ایران به اسرائیل دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: صهیونیست ها با کشتن رئیس دفتر سیاسی حماس، آمادگی خود را برای به آتش کشیدن تمام منطقه برای دستیابی به اهداف شوم خود یعنی ثبات نشان دادند. و امنیت به کل منطقه برسد.

به گزارش ایسنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در اولین رایزنی های دیپلماتیک خود در جده در حومه ایران با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و درباره موضوعاتی که در دستور کار این جلسه قرار گرفتند.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری برای تقویت همکاری‌های ایران و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، یاد و خاطره شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران را که به همکاری‌های کشورهای اسلامی توجه ویژه داشت، گرامی داشت. و مرجع سازمان همکاری اسلامی.

باقری با اشاره به جنایت زشت رژیم صهیونیستی که شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را هدف قرار داد، این جنایت را نه تنها نقض امنیت و حاکمیت ملی ایران، بلکه نقض قوانین بین المللی دانست. قوانین و مقررات و تاکید کرد: صهیونیست ها عملا نشان داده اند که در صدد گسترش دایره ناامنی و بی ثباتی از غزه به کل منطقه هستند و صهیونیست ها نیز نشان داده اند که برای تحقق این امر آماده آتش زدن کل منطقه هستند. به اهداف شوم خود برسند

باقری با قدردانی از موضع صریح و فوری سازمان همکاری اسلامی در محکومیت این جنایت فجیع، خاطرنشان کرد: در جریان این جنایت بزرگ، موضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را در مقابل چشمان خود دیدیم. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نه تنها این اقدام را محکوم نکردند، بلکه به رویکرد خود در حمایت از اسرائیل ادامه دادند. این نشان می دهد که این کشورها خواهان صلح و ثبات در منطقه نیستند و تلاش می کنند تا ناامنی را در منطقه تداوم بخشند.

وی انسجام، همگرایی و هم افزایی کشورهای اسلامی را برای مقابله با موجودیت خبیث اسرائیل که عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه است ضروری دانست و تاکید کرد: در این زمینه مسئولیت بزرگی بر عهده کشورهای اسلامی و کشورهای اسلامی است. سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل آن.

باقری افزود: انتظار می‌رود کشورهای اسلامی از حق ذاتی و مشروع ایران برای پاسخ قانونی و متناسب با این تجاوز حمایت کنند، زیرا اقدامات ایران تنها برای دفاع از حاکمیت و امنیت ملی نیست، بلکه «دفاع از ثبات و امنیت و ثبات» است. امنیت کشور.»

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تسلیت گفت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر جایگاه و نقش مهم ایران به عنوان یکی از اعضای موسس این سازمان، از آمادگی کامل دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برای همکاری با ایران خبر داد.

حسبن ابراهیم طه با تاکید بر موضع صریح و شفاف سازمان همکاری اسلامی در محکومیت جنایات هولناک اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه، تصریح کرد: این جنایت وحشیانه بر عزم ما برای دفاع از موضوع فلسطین تأثیری نمی گذارد و ادامه خواهیم داد تلاش جدی خود را در این راستا ادامه خواهیم داد و از تمامی تلاش ها و ظرفیت های سازمان در این راستا استفاده خواهیم کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا