اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

تردد اتباع خارجی از مرز خسروی در ایام اربعین ممنوع است

زائران اتباع خارجی ترانزیتی و غیرمقیم شرق کشور (کشورهای افغانستان و پاکستان) که مشتاق تشرف به کربلای معلی هستند از مرز چذابه و زائران اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای مدرک سند خادم و گذرنامه هستند می توانند از مرز شلمچه تردد داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت: به موجب شیوه نامه ابلاغی از سوی سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور تردد اتباع خارجی از مرز بین المللی خسروی در ایام اربعین امسال ممنوع است.

 

به گزارش ایرنا؛ «حمزه سلیمانی» روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیته امور اتباع و مهاجرین خارجی زائرین اربعین حسینی استان در سالن جلسات امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه افزود: زائران اتباع خارجی ترانزیتی و غیرمقیم شرق کشور (کشورهای افغانستان و پاکستان) که مشتاق تشرف به کربلای معلی هستند از مرز چذابه و زائران اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای مدرک سند خادم و گذرنامه هستند می توانند از مرز شلمچه تردد داشته باشند.

 

 استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و اکنون حدود چهار هزار تبعه خارجی به صورت قانونی و دارای مجوز در این استان اقامت دارند.

 

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه یکی از مرزهای ۶ گانه تردد زائران اربعین است و سال گذشته حدود یک میلیون زائر از طریق این مرز عازم کشور عراق شدند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا