اخبار روز سینما

حمید جبلی عزاداری کرد

به گزارش خبر پی ام آپ به نقل از انتخاب، ناصر جبلی شاعر، نویسنده و پدر حمید جبلی (هنرمند سرشناس) که در این سال ها در برخی فیلم ها بازی می کرد درگذشت.

ناصر جبلی 15 عصر مرداد ماه بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و امروز تشییع شد.

بزرگداشت ناصر جبلی 17 مرداد این ماه در مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر از ساعت 15:30 تا 17:00 برگزار می شود.

دو سال پیش خبری منتشر شد که خاطرات ناصر جبلی پدر حمید جبلی بازیگر سینمای ایران با عنوان «خاطرات یکی از ساکنان کوچه آملی» با تدوین و دراماتورژی هومان ظریف منتشر شد.

هومان ظریف، روزنامه‌نگار و مستندساز، در پیش‌گفتار این کتاب که توسط انتشارات اندیشه عصر منتشر شده است، گفت: بیش از پانزده سال پیش، در سال 1386، به دنبال استاد فقید دکتر حسین گل گلاب، آشنایان آن زمان بودم. استاد، تا دکتر هما گل تا اینکه متوجه ویدیوی یک سالگی دکتر حسین گل گلاب در آرشیو بتامکس گلاب شدم.

مجری مراسم به شعرخوانی پرداخت و از حضار با دکتر دکتر پذیرایی شد. وی از گل گلاب دعوت کرد تا نکاتی را درباره شخصیت علمی و فرهنگی خود بیان کند. دکتر. از هما گل گلاب درباره ردپای مجری این مراسم پرسیدم که این فرد همسایه ما در خیابان آمل ناصر جبلی بیگ است. اولین نفری که جلوی دوربین من آمد ناصر جبلی بود.

ناصر سبالی که بیش از هفتاد سال است در مطبوعات فعالیت می کند، مقالات زیادی منتشر کرد و روزنامه های «بهار» و «آذربایجان» و همچنین اخبار اجتماعی را سردبیری کرد. وی در حال حاضر علاوه بر مسئولیت روزنامه شهر اقتصادی و روزنامه های کایر و شایسته، در کانون بازنشستگان ایران فعالیت دارد و در 43 سال گذشته ریاست کتابخانه این انجمن را بر عهده داشته است.

با وجود اینکه 94 سال سن دارند، هنوز قلم را در کتابخانه خود نمی گذارند.

ناصر سبالی نه تنها نویسنده و شاعر بود، بلکه مجسمه هایی از پارچه، شیشه، ضایعات روزنامه و قطعات روزنامه می ساخت که تعدادی از آنها در کتابخانه کانون بازنشستگان و برخی در خانه خود بود.

جالبتر اینکه ناصر جبلی به عنوان نویسنده در 20 فیلم و همچنین مستند «مرز پرغر» حضور داشت. بازی او در 12 سالگی در نقش «یوسف نبی» مملو از وقایع تاریخی و طنز است که در متن کتاب به تفصیل آمده است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا