اخبار روز

اخبار داغ برای همه بازنشستگان عصر امروز

عضو کمیسیون تلفیق قانون بودجه 1403 مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان موضوع یکسان سازی مطالبات مستمری بگیران از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را خلاف موازین شرعی نمی داند. که با تصویب موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان، این درخواست را مطرح کردم که برخی از بازنشستگان در بودجه روی زمین نمانند و این موارد باید با اقدامات و تدابیر مجلس به خوبی دیده شود.

بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان در مورد تصویب بودجه 1403 گفت: خوشبختانه شورای محترم نگهبان با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده مخالفتی نداشتند. و یکسان سازی حقوق بازنشستگان به تصویب اعضای شورای نگهبان رسید.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: همچنین این شورا افزایش وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال را به 350 سال تصویب کرد. میلیون تومان و برای سایر افراد به 300 میلیون تومان. او بدش نمی آمد که این مشکل می تواند تأثیر اجتماعی خوبی داشته باشد.

ضمناً این شورا مصوبه اعطای زمین رایگان به خانواده های بالای چهار فرزند و عمدتاً زیر 20 سال را که خلاف شرع و قانون اساسی است، لحاظ نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی تاکید کرد: این شورا همچنین تعدیل حقوق بازنشستگی از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بند (س) تبصره 6 را مغایر با موازین شرعی و قانون اساسی ندانست. ، و این موضوع تصویب شد.

مصوبه شورای نگهبان بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان باعث شده است مطالبات گروه خاصی از بازنشستگان از بودجه عقب نمانند و این موضوع با اقدامات و اقدامات مجلس به وضوح مشخص شده است.

وی تاکید کرد: البته شورای نقیان نواقصی را در لایحه بودجه شناسایی کرده است که به هر حال در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه بررسی و اصلاح خواهد شد.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

یکسان سازی حقوق بازنشستگان؛ در همین راستا مجلس با صدور اطلاعیه ای مبنی بر عدم پرداخت مبلغ واریزی به برخی از مستمری بگیران برای جبران حقوق بازنشستگی آنها را صادر کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس درباره وضعیت فعلی همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: با رئیس کمیسیون اجتماعی در خصوص تعدیل به ویژه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت وگویی داشتم که باید شرایط را بررسی کنند.

اکنون برخی مینیمالیست ها هستند که از این موضوع شکایت دارند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان و سایر مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​نیز مشخص نشده است.

اگر قانونی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگی وجود دارد، دولت باید هر چه زودتر شرایط اجرا را مشخص کند.

اخبار تکمیلی در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگی به زودی در رسانه های صنعت مالی منتشر می شود.

حقوق بازنشستگان

جدول طبقه بندی افزایش حقوق بازنشستگان به تفکیک گروه حرفه ای

با اجرای همسان سازی، جدول افزایش حقوق مستمری بگیران به تفکیک گروه تخصصی مشخص و قابل ایجاد است.

در روزهای منتهی به 24 خرداد، سه میلیون تومان برای تعادل حقوق بازنشستگان به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز شد. قبلاً همین مبلغ برای مستمری بگیران ملی و ارتش پرداخت می شد. در هر صورت مشخص نیست که آیا در ماه جاری (تیرماه) برای جبران خسارت بازنشستگان واریز می شود یا خیر و زمان اجرای آن چه زمانی آغاز می شود.

با اجرای همسان سازی، جدول افزایش حقوق مستمری بگیران به تفکیک گروه تخصصی مشخص و قابل ایجاد است.

بازنشستگان کشوری نسبت به میزان افزایش حقوق پس از اجرای تناسب ابراز نگرانی کردند و گفتند: در این زمینه ابهام وجود دارد. سوال مشخص بازنشستگان این است که افزایش حقوق برای یک مستمری بگیر در هنگام انتساب به یک گروه حقوقی خاص چقدر خواهد بود و پس از اجرای آن چه مجازاتی خواهد داشت.

در این رابطه غلامحسین قاسمی کارشناس مسائل بازنشستگی می گوید: تا زمانی که سیاست ها و روش های همسان سازی اعلام نشود، نمی توان مبلغی را اعلام کرد. وی افزود: اما به طور میانگین تفاوت حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق در گروه های مختلف حقوقی از 1 تا 20 حدود 4 میلیون تومان تا حداکثر 8 میلیون تومان خواهد بود، بنابراین 40 درصد. از آن که قرار است امسال (سال اول) حدود 1.6 میلیون تومان تا 3.2 میلیون تومان اجرا شود. قاسمی تاکید کرد: باید منتظر راهنمای اجرای همسان سازی باشیم. جدول افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس گروه های حرفه ای مشخص است و می توان آن ها را جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق ماده 29 قانون برنامه هفتم را اصلاح کرده است و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، گفت: به نظر می رسد بند «دولت مکلف به پرداخت بدهی» حذف شده است. وی گفت: با توجه به ایرادات مطرح شده از سوی شورای سادگی در برخی موارد; متأسفانه همانطور که شما می گویید چنین چیزی در مجلس اجرا شد و ما فوراً به آن اعتراض کردیم و مأموریتی به تیمی از نمایندگان داده شد زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرد. همکاران ما ناامیدانه در تلاش برای بازگرداندن آن هستند.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه دیگری ارائه می شود یا خیر، با توجه به اینکه رئیس مجلس اعلام کرده لایحه دیگری باید ارائه شود، گفت: خیر. توجه داشته باشید با پیگیری های انجام شده و اخباری که به من رسیده، مقرر شده است که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و اصلاحات را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مطالباتی که مطرح می شود، مطالبات جمعی است که قطعاً دولت مصمم به تسویه مطالبات صندوق بازنشستگی است. واقعیت این است که در سال‌های اخیر دولت سخاوتمندانه به این موضوع پرداخته و تقریباً ۲۲۰ بار اقدام به پرداخت بدهی دولت به صندوق بیمه اجتماعی کرده‌ایم و سایر صندوق‌ها نیز بخش قابل توجهی از مطالب خود را به همین ترتیب دریافت کردند. اما همواره با توجه به اجرای احکام پیش بینی شده در بودجه سنواتی برای صندوق ها تکالیفی ایجاد می کنند که ناگزیر باعث می شود دولت هر ساله مطالبات صندوق ها را پرداخت کند در غیر این صورت وجوه دچار مشکل می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا