اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ۲ هفته‌ای در جاده های کشور برای اربعین ۱۴۰۳

رئیس پلیس راهور فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ۲ هفته‌ای در جاده‌های کشور در طول اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

 

به گزارش ایلنا، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه طرح ترافیکی ویژه اربعین در جاده‌های کشور از ۱۹ مرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: در همین راستا و با هدف افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در روزهای برگزاری مراسم اربعین حسینی یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ ترافیکی در محورهای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه اعمال شده است.

 

وی ادامه داد: در استان خوزستان تردد کلیه کامیون‌ها وتریلرها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت  هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مسیر اهواز ـ خرمشهر ـ شلمچه و بالعکس ممنوع است. در این ایام خودروهایی که قصد رفتن به سمت خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر  اهواز ـ آبادان ـ شلمچه و بالعکس تردد کنند.

 

به گفته رییس پلیس راهور انتظامی کشور تردد کلیه کامیون‌ها، تریلرها و اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور فرعی الوان (عبدالخان) ممنوع است، گفت: مسیر جایگزین در این مدت محور اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان است. 

 

حسینی درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در جاده‌های استان ایلام نیز گفت: تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثناء حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محورهای منتهی به دهلران ـ مهران ، حمیل ـ ایلام، قلاجه ـ ایلام ، ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران و ایلام ـ مهران ممنوع است.

 

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۵ مرداد ماه تا هفتم شهریورماه اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای کلیه خودروها در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران با توجه به شرایط ترافیکی و بنابر صلاحدید مامورین در محل صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم نیز در همان زمان انجام خواهد شد.

 

رییس پلیس راهور انتظامی کشور درباره محدودیت‌های ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ در جاده‌های لرستان نیز گفت: در استان لرستان نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه  هفتم شهریورماه از محور کوهدشت ـ پلدخترـ اسلام آباد وبالعکس ممنوع است.

 

حسینی تصریح کرد: تردد کلیه اتوبوس ها و ناوگان مسافربری از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور خرم آباد ـ کوهدشت ـ پلدختر و بالعکس ممنوع است و مسیر آزادراه خرم آباد ـ پل زال به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

 

وی درباره محورهای استان کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: در این محور تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور اسلام آباد به پل‌دختر ممنوع است و مسیر جایگزین به سمت ایلام، محور اسلام آباد قلاجه و مسیر جایگزین به سمت لرستان و اهواز، محور کرمانشاه هرسین، نورآباد به لرستان تعیین شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین برابر تدابیر اتخاذ شده، تردد کلیه تریلرها ، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور کمربندی سرپلذهاب به قصرشیرین (ریخک) ممنوع بوده و محور قدیم سرپل‌ذهاب به قصر شیرین (قره بلاغ) به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: تردد کلیه تریلرها ، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور اسلام آباد به قصرشیرین ممنوع بوده و محور اسلام آباد قلاجه گیلانغرب به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

 

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا تردد کلیه خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین یعنی مهران،شلمچه و پرویزخان برابر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی درسال ۱۴۰۳ ممنوع است.

 

حسینی همچنین گفت: در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغی، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نیز اعمال خواهد شد.

 

وی همچنین گفت: علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی، محدودیت‌هایی به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد.

 

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین گفت که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز است.

 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا