اخبار روز

آیا سگ ها بوی ترس می دهند؟

سگ ها می توانند استرس انسان را حس کنند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که این عطر ممکن است احساسات منفی یا استرس را در سگ ها برانگیزد و باعث شود آنها تصمیمات “بدبینانه” بگیرند.

در حالی که توانایی سگ ها در درک احساسات انسانی ممکن است برای کسانی که با آنها زندگی می کنند شگفت انگیز نباشد، یک مطالعه جدید نشان می دهد که این احساسات قوی تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم فکر می کنند.

نیکولا رونی، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق در زمینه تعاملات انسان و حیوان در دانشگاه بریستول، گفت: «مالک‌ها می‌دانند که حیوانات خانگی‌شان چقدر می‌توانند به احساساتشان پاسخ دهند، اما در اینجا نشان می‌دهیم که حتی بوی یک انسان استرس‌زا و ناآشنا نیز به مشام می‌رسد. می تواند بر وضعیت عاطفی سگ تأثیر بگذارد و بر ادراک حیوان از پاداش ها و توانایی او در یادگیری تأثیر بگذارد.

مطالعات قبلی بر روی انسان ها نشان داده است که ما می توانیم سرنخ هایی از احساسات دیگران را حس کنیم و به طور ناخودآگاه سیگنال های شیمیایی را در عرق آنها تشخیص دهیم. این سیگنال های پنهان می توانند احساسات و تصمیمات ما را به روش های ظریف تحت تاثیر قرار دهند.

یافته های جدید نشان می دهد که سگ ها همچنین می توانند سیگنال های احساسی را در ما تشخیص دهند. رونی و همکارانش امیدوارند بفهمند که چگونه بوهای استرس ما بر آنها تأثیر می گذارد.

وقتی سگ ها در معرض بوی استرس انسان قرار می گیرند، تمایل دارند به شیوه ای کمتر مشتاقانه یا خوش بینانه پاسخ دهند. این رفتار به عنوان “بدبینی” توصیف می شود و نشان می دهد که سگ ها ممکن است در وضعیت عاطفی منفی باشند. نتایج نشان می دهد که این پاسخ می تواند تطبیقی ​​باشد، به این معنی که می تواند به نوعی به سگ ها کمک کند. به عنوان مثال، می تواند به آنها کمک کند تا انرژی خود را حفظ کنند یا از موقعیت هایی که می تواند منجر به ناامیدی شود اجتناب کنند.

دانشمندان هنوز به طور کامل درک نکرده اند که چگونه بوهای انسان، به ویژه آنهایی که با استرس مرتبط است، بر احساسات و فرآیندهای یادگیری سگ ها تأثیر می گذارد. برای روشن شدن این ارتباط به مطالعات بیشتری نیاز است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا