اخبار روز

زائران اربعین بدون بلیط به فرودگاه نروند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ یک از زائرین بدون بلیط به فرودگاه های نجف و ایران مراجعه نکنند زیرا در فرودگاه های دو کشور بلیت ارائه نمی شود.

مهرمحمدی بخش در ادامه تاکید کرد: تنش در فرودگاه های ایران باید به کمترین حد خود برسد و فرودگاه عراق به مواد مخدر و مواد ممنوعه توجه ویژه ای دارد و فرودگاه های کشور باید تجهیزات زائران اربعین را بررسی کنند و از ورود اقلام ممنوعه به کشور میزبان جلوگیری کنند. . خیلی مراقب باش.

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری امروز (چهارشنبه 26 مردادماه) برای هماهنگی پروازهای اربعین با اشاره به اینکه مسافران بدون تهیه بلیت به فرودگاه های ایران و عراق مراجعه نکنند، گفت: : هیچ یک از مراجعه کنندگان نباید بدون بلیط به فرودگاه های نجف و ایران بروند زیرا در فرودگاه های دو کشور بلیط ارائه نمی شود. به این ترتیب مسافران قبل از شروع سفر اربعین بلیط رفت و برگشت تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای اربعین امسال از 26 فرودگاه کشور انجام می شود، گفت: به منظور تسهیل در تردد زائران، پنج فرودگاه دیگر نسبت به سال گذشته توسعه یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: طبق آمار پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته افزایش یافته و چندین پرواز در قالب پروازهای ویژه به پیشنهاد پرواز اضافه می شود.

این مسئول افزود: پروازهای اربعین توسط 21 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی انجام می شود. همچنین تمامی 21 شرکت از شنبه هفته آینده فروش بلیت پروازهای اربعین را آغاز می کنند و مقصد اصلی پروازها از ایران 80 درصد فرودگاه های نجف و 20 درصد فرودگاه های بغداد است.

هزینه فرودگاه نجف برای هر زائر 6 میلیون تومان است

محمدی بخش افزود: نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین از برخی مقاصد کشور 10 میلیون تومان و از برخی فرودگاه ها 12 میلیون تومان است. همچنین یکی یکی از نگرانی های اصلی شرکت های هواپیمایی ارائه ارز پرداخت است زیرا فرودگاه میزبان هیچ روش پرداخت دیگری به جز پول نقد را نمی پذیرد.

به گفته مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری؛ سود پروازهای رفت و برگشت اربعین برای ایرلاین ها حدود یک میلیون تومان است و نیاز ارزی شرکت های هواپیمایی در سال یک میلیارد دلار است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا