اخبار روز

این گروه خونی کمتر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی است

تحقیقات نشان می‌دهد که گروه خونی ممکن است مهم‌تر از آن چیزی باشد که ما فکر می‌کنیم، حداقل در مورد ارزیابی خطر برخی بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های قلبی. این تفاوت‌های نامرئی در خون ممکن است به برخی افراد در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مزیت بدهد و دیگران را آسیب‌پذیرتر کند.

به گزارش بهداشت نیوز، حروف A، B و O مخفف اشکال مختلف ژن ABO هستند که سلول های خونی ما را برای تشکیل گروه های خونی متفاوت برنامه ریزی می کند. به عنوان مثال، اگر گروه خونی AB دارید، بدن شما برنامه ریزی شده است تا هر دو آنتی ژن A و B را روی گلبول های قرمز تولید کند. فردی با گروه خونی O آنتی ژن تولید نمی کند.

خون بر اساس وجود پروتئین در گلبول های قرمز خون مثبت یا منفی نامیده می شود. اگر خون شما حاوی پروتئین باشد، Rh مثبت هستید. افراد دارای گروه خونی O اهداکنندگان جهانی محسوب می شوند زیرا خون آنها حاوی آنتی ژن یا پروتئین نیست و بنابراین هر بدنی می تواند در مواقع اضطراری آن را بپذیرد.

محققان دقیقاً نمی دانند که چرا گروه های خونی مختلف وجود دارد. اما عواملی مانند عوامل ارثی و عفونت‌های اجدادی قبلی که باعث جهش‌های محافظتی در خون می‌شوند می‌توانند در این تنوع نقش داشته باشند. در حالی که خون ما نمی تواند با تهدیدات مختلف بیولوژیکی یا ویروسی در زمان واقعی هماهنگی داشته باشد، ممکن است منعکس کننده اتفاقات گذشته باشد.

تقریباً گویی بدن در اطراف محیط خود تکامل یافته است تا از آن به بهترین شکل ممکن محافظت کند. با توجه به انجمن قلب آمریکا (AHA)، احتمال حمله قلبی یا نارسایی قلبی در افراد با گروه خونی A، B یا AB بیشتر از افراد با گروه خونی O است.

نوع A یا B به طور کلی 8 درصد افزایش خطر حمله قلبی و 10 درصد افزایش خطر نارسایی قلبی دارند. تفاوت در لخته شدن خون بسیار بیشتر است. دلیل این افزایش خطر می تواند مربوط به التهابی باشد که در بدن افراد دارای گروه خونی A، B یا AB رخ می دهد. پروتئین های نوع A و B در خون می توانند باعث “انسداد” یا “ضخیم شدن” سیاهرگ ها و شریان ها شوند که منجر به افزایش خطر لخته شدن خون و بیماری قلبی می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا