اخبار روز سینما جهان

چرا علیرغم ۹ قلمرو بزرگ به وستروس «هفت پادشاهی» گفته می‌شود؟

در طول هشت فصل، بازی تاج و تخت تنها مناطق خاصی از قاره وستروس را کاوش کرد و سؤالات بی‌پاسخی را باقی گذاشت که هفت پادشاهی چیست و چرا اگر 9 پادشاهی وجود داشته باشد، هفت پادشاهی نامیده می‌شود.

به گزارش روزیاتو، هفت پادشاهی بخش بزرگی از روایت سریال و سریال اسپین‌آف آن، House of Dragons را تشکیل می‌دهند، با وجود اینکه منطقه‌ای مانند اسوس نیز پوشش داده می‌شود. با توجه به اهمیت آن برای جهان بازی تاج و تخت و تعداد دفعاتی که به هفت پادشاهی اشاره شده است، جای تعجب است که این سریال هرگز استدلال، پیچیدگی ها و ابهامات این نامگذاری خاص را توضیح نمی دهد.

در حالی که پادشاهی های مختلفی در این سریال مورد بحث قرار می گیرند، کل تاریخ وستروس می تواند کمی گیج کننده باشد. درک چگونگی پیدایش هفت پادشاهی مستلزم بازگشت به تسخیر این قاره توسط ایگون است که قبل از جنگ داخلی تارگرین در خانه اژدها و حدود 300 سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت رخ داد. هنگامی که اگون تارگرین به همراه خواهرشوهرش، رینیس و ویسنیا در بلک واتر راش فرود آمد، این منطقه بخشی از وستروس بود که به هفت قلمرو جداگانه تقسیم شده بود:

چرا وستروس نامیده می شود

چرا وستروس نامیده می شود

شرح هفت پادشاهی

این مناطق دارای اقلیم و فرهنگ متفاوتی هستند

هفت پادشاهی علیرغم اینکه توسط یک پادشاه اداره می شود، مناظر و رویکردهای سیاسی بسیار متفاوتی دارند. شمال به رهبری هاوس استارک، یکی این یکی از لوکیشن‌های اصلی بازی تاج و تخت بود که همراه با King’s Landing به نمایش درآمد، اما هایگاردن متعلق به خانواده تایرل، چندان دیده نشد. با این حال، هایگاردن به عنوان مکانی زیبا و پر از گل توصیف شده است. Mountain Vale یک نوع مجازات جالب برای زندانیان داشت، به شکل دروازه ای در کف قلعه که زندانیان را مجبور می کرد بیرون بپرند و به مرگ بیفتند. دورن ترکیبی از صحرا و مناطق استوایی با زندانی استاندارد است.

در همین حال، Casterly Rock تنها چند بار در Game of Thrones دیده شد، و Riverlands خانواده Tully در چندین قسمت، از جمله به عنوان محل سکانس ترسناک عروسی سرخ، نمایش داده شد. در تضاد کامل با این جزایر، جزایر آهن، تاریک و طوفانی، مکمل کاملی برای دریاهای خطرناکی است که آنها را احاطه کرده است. بقیه وستروس تا حد زیادی در بازی تاج و تخت ناشناخته مانده است و خانه اژدها تاکنون چیز زیادی به درک ما از زمینه آن مناطق دیگر اضافه نکرده است.

چرا وستروس نامیده می شود

چگونه هفت پادشاهی در بازی تاج و تخت به نه قلمرو تبدیل شدند؟

گسترش و افزودن قلمروها در طول قرن ها صورت گرفت

هفت پادشاهی هفت سرزمینی بودند که ایگان برای تسخیر و اتحاد آنها قبل از House of Dragons اقدام کرد، کاری که او بیشتر در دو سال بعد انجام داد و آنها را تحت حاکمیت خانه تارگرین و تخت آهنین گرد هم آورد. هنگامی که اگون سرانجام در معبد استاری سپت در اولدتاون تاجگذاری کرد، او را “ارباب هفت پادشاهی” اعلام کردند، اگرچه حتی در آن زمان نیز این عنوان کاملاً درست بود. نبود. دورنی‌ها با پنهان شدن در کوه‌ها و انجام جنگ‌های چریکی در برابر تلاش‌های ایگان برای تسخیر شهرک‌شان مقاومت کردند و پرنسس مریا از تسلیم شدن به ایگان و اژدهایانش امتناع کرد.

۱۸۷ سال پس از فتح ایگان نگذشته بود که دورن رسماً به هفت پادشاهی ملحق شد، به لطف پیمان ازدواج مسالمت آمیز بین رهبر دورنیش در آن زمان، شاهزاده مارون مارتل، و خواهر کوچکتر پادشاه دیرون تارگرین دوم، پرنسس دنریس تارگرین. شخصیت اصلی سریال). Game of Thrones، اشتباه نکنید)، در نهایت هفت قلمرو متحد خواهند شد. با این حال، این در واقع هفت پادشاهی را به نه پادشاهی تبدیل کرد، زیرا ایگان مدت‌ها بود که تغییرات عمده‌ای را در امپراتوری جدید خود ایجاد کرده بود.

چرا وستروس نامیده می شود

ریورلندها که مدت طولانی مستقل بودند، توسط هاوس هور در طول فتح اگان اداره می شد. با این حال، به عنوان پاداش برای حمایت از تارگرین ها در برابر هورها، قلمرو رودخانه ها و جزایر به دو بخش تقسیم شد: سرزمین های رودخانه به خانه تولی اعطا شد. در همان زمان، خانه گریجوی کنترل جزایر آهن را به دست گرفت. این امر قلمرو وستروس را به هشت پادشاهی تبدیل کرد، در همین حال، اگون تارگرین تصمیم گرفت تا King’s Landing و مناطق اطراف آن را به یک پادشاهی به نام سرزمین های سلطنتی تبدیل کند که فقط به تاج و تخت وفادار است. .

با توجه به خدمات آنها در طول فتح، خانه تایرل کنترل ریچ را به دست آورد، در حالی که هاوس برتیون کنترل استورملندز را به دست آورد. بنابراین، House of Dragons باید هر 9 پادشاهی را در مقطعی نمایندگی کند، با توجه به اینکه سریال در ابتدای پایان سلطنت تارگرین ها اتفاق می افتد و کتاب مارتین اکثر این قلمروها را در بر می گیرد.

چرا وستروس نامیده می شود

9 قلمرو فعلی وستروس

بینندگان بازی تاج و تخت با تصویر جدیدی از هفت پادشاهی مواجه شدند

بنابراین، هفت (یا نه) پادشاهی رسمی Game of Thrones و House of Dragons به شرح زیر است:

چرا وستروس نامیده می شود

اگر این جدول آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که وضعیت موجود از وقایع House of the Dragon تا Rebellion اثر رابرت باراتیون وجود داشته است. در این مرحله، برتئون ها تاج و تخت را در دست گرفتند و سپس تغییرات بعدی جنگ پنج پادشاه در سریال بازی تاج و تخت را به دنبال داشت. هفت پادشاهی، همانطور که مردم آنها را می شناسند، با فتح اگان یا زمانی که دورن رسماً به آنها پیوست، تأسیس شدند و در طول روایت بازی تاج و تخت تا پایان آن باقی ماندند.

چرا وستروس نامیده می شود

وضعیت هفت پادشاهی در سری خانواده اژدها چگونه است؟

سریال اسپین آف داستانی محدود را دنبال می کند

مجموعه پیش درآمد بازی تاج و تخت، خانه اژدها، مکان های داستان را گسترش داده است و به دنیای درون داستان اجازه می دهد تا گسترش یابد. این سریال با کاشته شدن بذرهای جنگ داخلی تارگرین آغاز شد، بنابراین بیشتر سریال بر روی King’s Landing تمرکز داشت. این سریال همچنین شامل چندین شخصیت از مکان‌هایی مانند اولدتاون و دورن است، اما آنها تاکنون نقش مهمی در داستان بازی نکرده‌اند. با این حال، House of Dragons تا آنجا پیش رفت که استپ استونز و حتی Storm’s End را به نمایش گذاشت.

در فصل دوم این سریال، جنگ بین دو جناح ادامه دارد، جایی که سیاه و سبز به دنبال متحدان جدید هستند و در مکان های کلیدی با هم می جنگند. فصل دوم سریال بینندگان را به مکانی آشنا برد زمانی که Jeserys Velarion از دیوار بازدید کرد و Winterfell نیز دیده شد. Crownlands با یک نبرد به یاد ماندنی در Rook’s Rest بیشتر مورد بررسی قرار گرفت و دوقلوها، خانه خانواده فری، نیز دوباره معرفی شدند.

سری اسپین آف Egan the Conqueror می تواند اطلاعات بیشتری در مورد هفت قلمرو فاش کند

این سری جدید شکل وستروس را بیشتر تغییر خواهد داد

در حالی که Game of Thrones و House of the Dragon موفق شدند از عمیق‌تر شدن تاریخ هفت قلمرو و همنام آن اجتناب کنند، یک سری اسپین‌آف جدید مطمئناً داستان را به روشی مستقیم‌تر بررسی می‌کند. یک سریال پیش درآمد با تمرکز بر فتح اگون تایید شده است، به این معنی که نشان می دهد چگونه وستروس با ورود تارگرین ها و اژدهایانشان شکل گرفته است.

بیشتر سریال بر روی نبردهایی متمرکز می شود که این قلمرو را تحت حاکمیت یک حاکم واحد قرار می دهد، و همچنین حقیقت پشت رویای ایگان، که به بخشی برجسته از داستان قبیله اژدها تبدیل شده است. با این حال، این نمایش باید توضیح دهد که چگونه واقعیت وستروس به واقعیتی تبدیل شد که بینندگان در ابتدای بازی تاج و تخت با ورود ایگون به آن آشنا شدند.

این شامل تسخیر و تسلط اگون بر وستروس، متحدانی که از طریق این جنگ به دست می آورد، و توانایی دورن برای مقاومت در برابر حمله می شود. اگرچه تمرکز اصلی این داستان نیست و طرفداران احتمالاً چندان به آن علاقه نخواهند داشت، شکل گیری هفت پادشاهی بخش مهمی از این داستان است که می تواند اطلاعات پس زمینه زیادی را به مخاطب بدهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا