اخبار روز

ثبت رکورد جدید گرما در این استان :: بازتاب آنلاین

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲ روز اخیر هوای گرمی در استان حاکم است و روز گذشته دما‌ها در برخی ایستگاه‌ها از جمله ماهنشان با ۴۴ درجه و در شهر زنجان نیز با ۴۰.۶ درجه رکورد جدیدی در استان ثبت کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲ روز اخیر هوای گرمی در استان حاکم است و روز گذشته دما‌ها در برخی ایستگاه‌ها از جمله ماهنشان با ۴۴ درجه و در شهر زنجان نیز با ۴۰.۶ درجه رکورد جدیدی در استان ثبت کرد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه افزود: امروز نیز کماکان هوای گرمی در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود و به طور نسبی یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد که بر همین اساس هشدار رنگ زرد صادر شده همچنان اعتبار دارد.


وی اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا هم استانی ها، طی روز‌های پیش رو در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

سلطانی یادآور شد: با توجه به افزایش شدید دما، احتمال آتش سوزی در مراتع و گسترش آن وجود دارد بر همین اساس هم استانی‌ها از بر افروختن آتش و رها سازی زباله‌های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.


وی گفت: فردا و جمعه به طور نسبی دما‌ها کاهش می‌یابد و پدیده غالب نیز وزش باد است که اغلب بعداظهر‌ها در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می‌رسد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۴۱ درجه، ابهر و خرمدره ۲۱ و ۳۹ درجه، آب‌بر ۲۵ و ۳۶ درجه، قیدار ۲۱ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۸ درجه و ماهنشان ۲۴ و ۴۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا