اخبار روز

بیماران قلبی و کلیوی باید این توصیه را جدی بگیرند

خوردن چند سیب یا کلم بروکلی، خیار، موز یا لوبیا سبز در واقع می تواند نیاز به مراجعه به پزشک را کاهش دهد، به خصوص در افرادی که فشار خون بالا دارند و در معرض خطر بیماری قلبی و کلیوی هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر “دونالد وسون”، محقق ارشد این مطالعه و استاد دانشگاه آستین در تگزاس: “بیماران مبتلا به فشار خون بالا با دو مشکل اساسی دست و پنجه نرم می کنند: بیماری قلبی و بیماری کلیوی.” در رژیم غذایی می تواند عوارض مرتبط با بیماری کلیوی و قلبی ناشی از فشار خون بالا را کاهش دهد.

ویسون اضافه کرد: محصولات حیوانی، به ویژه گوشت، تمایل به تولید اسید دارند، در حالی که میوه ها و سبزیجات در هنگام مصرف تولید کننده قلیایی هستند.

به گزارش سی ان ان، برای بررسی چگونگی کمک به گیاهان دارویی، کارشناسان یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده را شامل 135 فرد مبتلا به فشار خون بالا و کسانی که بیماری قلبی و کلیوی بدتر شده بودند، انجام دادند.

شرکت‌کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که روزانه دو تا چهار فنجان میوه و سبزیجات به رژیم غذایی خود اضافه می‌کردند، گروهی که روزانه دو دوز (چهار یا پنج قرص 650 میلی‌گرمی) جوش شیرین مصرف می‌کردند، و گروهی که به‌طور استاندارد ادامه می‌دادند. درمان های پزشکی بر اساس این مطالعه، جوش شیرین میزان اسید را کاهش می دهد.

به گفته Wesson، پس از یک مطالعه پنج ساله، محققان دریافتند که دو رژیم غذایی که شامل مصرف بیشتر گیاهان و شیرین بیان بود، سلامت کلیه ها را بهبود می بخشد، اما فقط خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر باعث بهبود سلامت قلب می شود.

وی یادآور شد: نتیجه گیری ما این بود که برای بیماران مبتلا به فشار خون، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باید جزء ضروری روش ها و راهکارهای کنترل و درمان باشد.

از سوی دیگر، دکتر می گوید. ماریون نستله، استاد بازنشسته تغذیه، مطالعات مواد غذایی و بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: این تحقیق جدیدترین تحقیق در نوع خود در میان مطالعاتی است که به فواید خوردن گیاهان برای سلامت بدن می پردازد. .

وی گفت: از مدت ها قبل فواید این رژیم را می دانستیم اما کاهش بیماری های کلیوی را نیز به فواید آن اضافه کرد.

چرا باید از مصرف اسید خودداری کرد؟

مطالعات آزمایشگاهی Wesson بر این واقعیت متمرکز است که کلیه اسید را از خون خارج می کند و آن را از طریق ادرار دفع می کند. تیم تحقیقاتی او سال ها پیش نشان داد که رژیم غذایی اسیدی برای کلیه حیوانات مضر است و رژیم غذایی قلیایی برای کلیه ها مفید است. تحقیقات اخیر نتایج مشابهی را در انسان نشان داده است.

وسون می گوید: «سوال واقعی آینده این نیست که آیا میوه ها و سبزیجات به طور موثر فشار خون را کنترل می کنند یا خیر. سوال این است که چگونه می توانیم عمل کنیم تا اکثر بیماران مبتلا به فشار خون از آن آگاه باشند و آن را دنبال کنند.

اما حتی اگر فشار خون بالا نداشته باشید، هر چه میوه و سبزیجات بیشتری بخورید، برای شما بهتر است. انجمن قلب آمریکا 4 تا 5 وعده میوه و سبزیجات در روز از جمله 5 تا 8 گل کلم بروکلی، یک موز، یک فنجان سبزی برگ خام یا چهار توت فرنگی بزرگ را توصیه می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا