اخبار روز سینما

ناصر جبلی درگذشت – بازتاب آنلاین

« ناصر جبلی »، شاعر و نویسنده برجسته و پدر حمید جبلی، هنرمند شناخته شده، در پی کهولت سن در تاریخ 15 مرداد به رحمت خدا رفت و امروز در خاک آرامیده است.

مراسم یادبود این هنرمند و ادیب بزرگ، امروز، 17 مرداد، از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار خواهد شد. در دو سال گذشته، خبر انتشار خاطرات او با عنوان خاطرات ساکن خیابان آمل به گوش رسید. این کتاب که توسط «هومن ظریف» و با ویرایش و دراماتورژی او منتشر شد که به بررسی زندگی و آثار «جبلی» می‌پردازد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


ناصر جبلی درگذشت

«هومن ظریف»، روزنامه‌نگار و مستندساز، در دیباچه این کتاب که توسط نشر اندیشه عصر به چاپ رسیده، به این نکته اشاره می‌کند که بیش از پانزده سال پیش و در سال 1387، هنگام تهیه مستند درباره دکتر «حسین گل‌گلاب»، با آقای «جبلی» آشنا شده است.

وی به یاد می‌آورد که در فیلم‌های ویدیویی بتامکس آرشیو دکتر «هما گل‌گلاب»، متوجه حضور او به عنوان مجری مراسم نخستین سالگرد دکتر گل‌گلاب شده است.

ناصر جبلی، که بیش از هفتاد سال در عرصه مطبوعات فعالیت داشت، به عنوان سردبیر روزنامه‌های بهار و آذربایجان شناخته می‌شود و علاوه بر آن در روزنامه‌های اقتصاد شهر، کایر و شایسته نیز فعالیت کرده است.

وی در 43 سال گذشته رئیس کتابخانه کانون صنفی بازنشستگان ایران بوده و حتی در سن 94 سالگی همچنان به کار خود در کتابخانه ادامه می‌دهد.

ناصر جبلی

علاوه بر فعالیت‌های مطبوعاتی، «جبلی» در عرصه هنرهای تجسمی نیز فعالیت داشته و با استفاده از پارچه، شیشه و تکه‌های روزنامه، مجسمه‌هایی خلق کرده است. او همچنین در 20 فیلم سینمایی و مستند مرز پرگهر به ایفای نقش پرداخت. بازی او در نقش یوسف پیامبر در سن 12 سالگی به یاد ماندنی بود و جزئیات آن در متن کتاب به تفصیل بیان شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این هنرمند پرکار در عرصه مطبوعات چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا