اخبار روز

رویداد گردشگری شهاب در کرمان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، معین افضلی به نقل از تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویداد گردشگری نجومی با همکاری آژانس های مسافرتی و گردشگری و همزمان با بارش شهابی در کرمان برگزار می شود.

وی افزود: در کویر کرمان شب های ابری کم است و اکثر اوقات آسمان صاف و بدون ابر داریم و به نظر می رسد ستاره ها در شب کویر به شما نزدیکتر هستند و این عوامل کویر را تشکیل می دهند. یکی این یکی از بهترین مکان ها برای تماشای ستارگان و شگفت زده شدن از آسمان پرستاره شگفت انگیز است.

رئیس اداره گردشگری، گردشگری و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: بارش شهابی برساوشی یکی از مهم ترین بارش های شهابی سالانه است که معمولا از بیست و هفتم بهمن ماه رخ می دهد. تیر برای سوم شهریور بیش از یک ماه طول می کشد و این مدت زمان طولانی برای بارش شهابی در نظر گرفته می شود که بهترین موقعیت برای علاقه مندان به رصد آسمان و کهکشان محسوب می شود.

افضلی ادامه داد: اوج این بارش شهابی معمولا در روزهای 21 و 22 است. مرداد کویر لوت شهداد همه ساله بهترین مکان برای رصد این پدیده است و با همکاری آژانس های مسافرتی و گردشگری در نیمه دوم سال مراسم ویژه ای برای علاقه مندان به این بارش شهابی برگزار می شود. مرداد امسال برگزار می شود و کویر لوت شهداد پذیرای علاقه مندان به نجوم و این پدیده آسمانی است.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا