اخبار روز سینما

تغییر اساسی در بازی جواد عزتی و هادی حجازی فر در سریال زخم کاری 3 و داریوش | مالک و داریوش سیگار نمی کشند. چه تاسف خوردی

در فصل سوم زخم کاری، جواد عزتی در نقش ملک، اگرچه گهگاهی پاکت سیگارش را می گیرد، اما به ندرت آن را روشن می کند و هادی حجازی فر، با وجود اینکه سیگار کشیدن با شخصیت داریوش به خوبی پیش می رود، در سریال داریوش، به عنوان یک فرد سیگاری معرفی می شود… نه و با اینکه حجازی فر در هر نقشی که به عهده گرفته است، همیشه یک سیگار به شخصیت خود اضافه کرده است، مگر در نقش احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار» و شهید باکری. در «موقعیت مهدی» در دو سریال پرمخاطب «زخم کاری» و «پوست شیر» اتفاقات به گونه ای پیش می رفت که شخصیت های اصلی فیلم مدام در حال آشفتگی بودند و این نگرانی و التهاب را با کشیدن سیگار نشان می دادند. حجم دخانیات این دو سریال به قدری زیاد بود که در زمان انتشارشان مدام در توییتر و اینستاگرام شوخی هایی با تصاویر جواد عزتی و هادی حجازی فر در نقش مالک و نعیم در حالی که سیگار در دست داشتند، ساخته می شد. برخی رسانه ها نیز با این موضوع مخالفت کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، شخصیت های اصلی سریال «زخم کاری 3» و «داریوش» در لحظه بیشترین اضطراب، عصبانیت و درماندگی حتی سیگار نمی کشند و شرایط به جایی رسیده است که نیاز به چنین مشکلی به وجود می آید. احساس نمی کند.

سیگار برگ صاحب؛ شوخی و اعتراض وقتی در سال 1400 سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان منتشر شد، سیگار کشیدن مالک حساسیت های بسیاری را برانگیخت که به عنوان یک ضدقهرمان دوست داشتنی مطرح شد که با وجود قدرت طلبی و قتل عده ای، بی قرار بود. دائماً مضطرب، تهوع، گریه و سیگار می‌کشید و بیشتر اوقات سیگار در دستش بود و وقتی تحت فشار قرار می‌گرفت، مقدار دخانیات مالک آنقدر زیاد بود که با آن شوخی می‌کرد توییتر و اینستاگرام، و ما توییت هایی مانند این را دیدیم:زخم کاری سکانس های سیگار کشیدن آنقدر زیاد است که فکر می کنم همه عوامل آسم دارند.”، “آلودگی هوا پس از تولید”زخم کاری«ضبط»، «ضبط سریال اینگونه آغاز می‌شود: صدا، دوربین، سیگار، حرکت»، «فکر می‌کنم اسپانسر زخم واردکننده سیگار باشد». و…

در فصل سوم زخم کاری» صاحب سیگار را نمی بینیم.

سیگار کشیدن مخفیانه از صاحب | در فصل دوم سریال.زخم کاریجواد عزتی زیاد حضور نداشت و مالک سیگار می‌کشید یا نمی‌کشید فرق چندانی نمی‌کرد، اما از ابتدای فصل سوم و با پررنگ‌تر شدن حضور مالک در داستان، حذف سیگار از او. دست ها بسیار نمایان شده اند نکته مهم این است که صاحبش سیگار را ترک نکرده است و طبق شواهد در طول بحران به سیگار کشیدن ادامه می دهد، اما ما عکس او را در حال سیگار نمی بینیم. یکی در اپیزودهایی که لب دریا در کنار دریا بود و مشتاقانه منتظر خبری از پسر دوستش بود، یک پاکت سیگار از جیبش در می آورد، اما به محض اینکه می خواست آن را روشن کند، از دوربین فاصله می گرفت و من. دیگر نتوانست او را ببیند یا در سکانسی دیگر وقتی برای گفتگوی جدی به دفتر طلوعی رفته بود، سیگاری درآورد و روشن کرد. هر بار که دوربین او را نشان می داد، سیگاری در دست داشت و ندیدیم که او را روشن کند. هنوز در نیمه راه سیگار نرسیده بود که طلوعی اعتراض کرد و از او خواست سیگار را خاموش کند. جواد عزتی به جای سیگار کشیدن پشت دستش را جلوی بینی می گیرد یا جلوی دهانش را می گیرد تا نگرانی، غم و عصبانیت را نشان دهد. او حتی بدون حضور سیگار نیز توانسته است با حالات درونی این شخصیت مقابله کند.

اهمیت سیگار در فیلم های حجازی فر | هادی حجازی فر از سال 1394 که در سریال «ایستاده در غبار» در نقش احمد متوسلیان بازی می کرد تا به امروز که مشغول کارگردانی و بازی در سریال «داریوش» است، در فیلم های زیادی بازی کرده است. یکی یکی از ویژگی های بازی او در نقش های مختلف سیگار کشیدن است. او دوست دارد سیگار بکشد یکی یکی از ویژگی های مهم شخصیت او این است که نمی توانیم او را بدون سیگار تصور کنیم. در دو فیلم «ایستاده در غبار» و «مقام مهدی» که در آن نقش یک شخصیت واقعی تاریخی را بازی می کرد، سیگاری به دست نگرفت.

مالیک در فصل سه. زخم کاری او سیگار نمی کشد و هادی حجازی فر نیز شخصیت داریوش را غیر سیگاری طراحی کرده است.
نعیم و رضا پروانه در سریال پوست شیر ​​به دلیل فشار عصبی زیاد مدام سیگار می کشیدند.

سیگار آمیخته با شخصیت نعیم و پرانه. | در سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی با شخصیتی به نام نعیم با بازی هادی حجازی فر روبرو هستیم. مردی که سال های مهمی از زندگی خود را پشت میله های زندان گذراند و تنها چیزی که به آن فکر می کرد وصلت مجدد با دخترش بود اما بلافاصله پس از آزادی دخترش را از دست داد و خود را عامل این ماجرا دانست. او عصیان می کرد تا از مقصران این زندگی انتقام بگیرد و حالا شده است نبود منتظر اجرای قانون باشید. حجازی فر این بار برخلاف همیشه شیرینی و طنز خاص خود را به نقش نیاورد و شخصیتی کاملا تلخ و زخمی از خود به نمایش گذاشت. او همیشه سیگار می کشید و با کشیدن سیگارها یکی پس از دیگری غم، اضطراب و عصبانیت خود را آرام می کرد. شریک زندگی او، شخصیت رضا پروانه با بازی علیرضا کمالی نیز همین ویژگی ها را داشت. با اینکه از بیماری ریوی رنج می برد، نمی توانست سیگار را ترک کند. سیگارهای پی در پی نعیم و رضا اگرچه به اعتبار بخشیدن به این نقش ها و موقعیت های بحرانی آنها کمک می کرد و معنای درستی می داد، اما با مخالفت هایی نیز مواجه شد. خیلی ها در شبکه های اجتماعی نوشتند که میزان مصرف سیگار در این سریال آنقدر زیاد است که روی سیگار کشیدن مخاطبانش تاثیر گذاشته است. البته این انتقادات با مخالفت هایی نیز مواجه شد و بسیاری معتقد بودند که عمق استیصال این شخصیت بدون استفاده از سیگار قابل انتقال نیست.

مالیک در فصل سه. زخم کاری او سیگار نمی کشد و هادی حجازی فر نیز شخصیت داریوش را غیر سیگاری طراحی کرده است.
«داریوش» برخلاف تصورش سیگاری نیست.

داریوش سیگار نمی کشد | شخصیت داریوش در سریال جدید هادی حجازی فر مردی تنها است که پولش را از دست داده است. سال ها از ترس به کشور دیگری مهاجرت کرد و حتی در مراسم ختم همسرش شرکت نکرد. حالا بعد از این همه سال با مو و ریش بلند برگشته و تمام وجودش پر از غم و حسرت و نگرانی است. با توجه به شناختی که از آثار حجازی فر داشتیم، طبیعتاً انتظار داشتیم داریوش همزمان سیگار هم بکشد، اما کارگردان او را غیرسیگاری معرفی کرد. نکته قابل توجه در اینجا این است که دوست صمیمی او کاظم با بازی عباس جمشیدی فر سیگار می کشد اما این به عنوان بخشی از شخصیت داریوش تعریف نمی شود. حجازی فر توانسته است تصویر مردی تنها و ترسیده را بدون نیاز به سیگار به شکلی بسیار دقیق و باورپذیر به تصویر بکشد.

«داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر چهارشنبه ها روی سکوی «فیلمانت» و فصل سوم «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان جمعه ها وارد فیلمو می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا