اخبار خودرو

رشد ابعاد خودروهای جدید صدای مدیر طراحی پورشه را درآورد

رشد ابعاد خودروهای جدید صدای مدیر طراحی پورشه را درآورد

تقریبا در تمامی خودروهای جدید با معرفی هر نسل شاهد افزایش ابعاد هستیم. همین موضوع باعث شده است که تفاوت در ابعاد نسل های جدید بسیار زیاد و قابل توجه باشد. به عنوان مثال، فقط نسل های مختلف پورشه 911 را کنار هم قرار دهید تا ببینید آخرین نسل نسبت به نسل اول چقدر بزرگتر است.

دلایل اصلی قوانین ایمنی سخت‌تر و تجهیزات با فناوری‌های جدید است. پورشه ضمن پذیرش این موضوع از ادامه آن ابراز نگرانی کرده است.

همانطور که مدیر طراحی پورشه در مصاحبه ای با مجله استرالیایی درایو اظهار داشت، قوانین ایمنی و سایر الزامات قانونی دلیل اصلی رشد مدل 911 هستند معمولاً بزرگ هستند و به فضای بیشتری نیاز دارند. بدیهی است که یک خودروی قدرتمند باید به ترمزهای قدرتمند مجهز باشد. این به نوبه خود به فضای بیشتری نیاز دارد و در نتیجه ابعاد خودرو بزرگتر می شود.

طراحی پورشه
رشد ابعاد خودروهای جدید صدای مدیر طراحی پورشه را درآورد

آیا پورشه 911 در آینده کوچکتر خواهد شد؟

جالب اینجاست که Mauer مدعی است که پورشه دوست دارد 911 را با بدنه کوچکتر تولید کند، اما در عصر خودروهای بنزینی این هدف قابل دستیابی نیست. از دیدگاه مدیر طراحی پورشه، شاید در آینده و با توسعه موتورهای الکتریکی، ابعاد 911 کوچکتر شود. اگرچه در این بیانیه فرض بر این است که مدل نمادین پورشه برقی خواهد شد، اما این شرکت تاکید کرده است که تا پایان این دهه خبری از نسخه تمام برقی 911 نخواهد بود.

همراه با رشد ابعاد، نسل های مختلف 911 به تدریج سنگین تر شده اند. به عنوان نمونه کاررا GTS جدید که به موتور هیبریدی مجهز است در نسخه دیفرانسیل عقب 1603 کیلوگرم و در نسخه چهار چرخ متحرک 1648 کیلوگرم وزن دارد. در مقایسه، وزن پورشه 911 کاررا RS 2.7 مدل 1972 تنها 960 کیلوگرم بود. در بین خودروهای فعلی، مزدا MX-5 یا میاتا وزن یکسانی دارند. البته باید قبول کنید که این خودروی ژاپنی به هیچ وجه رقیب مستقیم 911 نیست و نخواهد بود!

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا