اخبار ارز دیجیتال

نگاهی به آمار سقوط ۵۱۰ میلیارد دلاری بازار کریپتو؛ تمام دستاوردهای ۲۰۲۴ بر باد رفت!

در پی بزرگ‌ترین فشار فروش در بازار کریپتو در بیش از یک سال گذشته، بیش از نیمی از ۵۰ ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، در وضعیت نزولی قرار دارند. طی این فروش، ارزش کل بازار کریپتو شاهد یک افت ۵۱۰ میلیارد دلاری بود.

به نقل از شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در نتیجه فروش گسترده اخیر در بازار کریپتو، بیش از ۶۰ درصد از ۵۰ ارز دیجیتال برتر، تمام سودهای حاصل از ابتدای سال ۲۰۲۴ را از دست داده‌اند و حتی به وضعیت زیان‌دهی رسیده‌اند.

به گزارش رمز ارز نیوز،  پس از این فروش، قیمت اتریوم به‌طور موقت به پایین‌ترین سطح پنج‌ماهه خود، یعنی کمتر از ۲۲۰۰ دلار، سقوط کرد. از دست دادن این سطح روانی می‌تواند باعث افزایش فروش وحشت‌زده و فشار نزولی بیشتری بر کل بازار شود.

با نگاهی به وضعیت ۵۰ توکن بزرگ بر اساس ارزش بازار، مشاهده می‌شود که برخی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌های این چرخه، بیشترین افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

برای مثال، میم‌کوین داگ‌ ویف هت یا سگ کلاهدار (WIF) با افتی بیش از ۴۱ درصدی در بازه هفتگی، اکنون در محدوده قیمتی ۱.۴ دلار معامله می‌شود.

میم‌کوین محبوب پپه (PEPE) نیز با ثبت افتی ۳۴ درصدی در یک هفته، اکنون حدود ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار قیمت دارد که بیش از ۵۵ درصد از اوج تاریخی آن در اواخر ماه می، پایین‌تر است.

از آنجایی که میم‌کوین‌ها ارزش ذاتی ندارند، افزایش قیمت آن‌ها عمدتاً ناشی از هیجان کاربران در شبکه‌های اجتماعی و توجه سرمایه‌گذاران خُرد است. به همین دلیل، این گروه از ارزهای دیجیتال در زمان اصلاح بازار نیز معمولاً بیشترین آسیب را می‌بینند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا