اخبار خودرو

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

مدیرکل هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: شرط داشتن مجوز خرید خودرو باطل شد.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش خبرنگاران جوان، یدالله اسماعیلی فرد مدیرکل هیأت های عمومی و هیأت های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: در ماده 92 دیوان عدالت اداری آمده است که در صورت بطلان رأی هیأت عمومی، اختیارات طرف شاکی یا سایر نهادها موظفند در دستورات، اقدامات و تصمیمات بعدی مفاد آن تصمیم را برای رعایت حرمت اعمال کنند. در صورتی که خلاف آن را بدون ارائه به هیأت های تخصصی صادر کنند مطرح می شود. در مجمع عمومی با دعوت نماینده طرف مدعی و از تاریخ تصویب لغو می شود.

وی افزود: امروز مصوبه بند 2 ماده 4 این بخشنامه 633 شورای رقابت ارائه شد و در مصوبه مذکور مقرر شد که برای خرید خودرو متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد زیرا هیئت عمومی آن را در رای قبلی مبنی بر اینکه داشتن گواهینامه رانندگی یک نوع قانون است و شورای رقابت چنین اختیاراتی را ندارد و بنابراین اگر قرار باشد حقوق محدود شود، قانونگذار حق را محدود می کند تا دسترسی مردم به بازار خودرو را محدود کند. این محدودیت در مقررات قانونی وجود نداشت و مجمع عمومی آن را جزو اختیارات شورای رقابت ندانست.

مدیرکل هیأت عمومی و هیأت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: تاریخ تأیید امروز باطل شد، یعنی افرادی که از تاریخ تصویب رأی نتوانستند برای دریافت خودرو مراجعه کنند با این شرط می توانند با این رای دیوان عالی کشور همراه شوند و در صورت داشتن شرایط، می توانند برای خرید خودرو و دریافت خودرو اقدام کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا