اخبار روز سینما

معرفی فیلم هندی سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

  • نام فیلم: هندی
  • ژانر: درام، معمایی، عاشقانه
  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: نیما جاویدی
  • موسیقی: رامین کوشا
  • مدت زمان: 100 دقیقه
  • کشور سازنده: ایران

بازیگران: نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی، مانی حقیقی.

خلاصه

در سال 1346 یک زندان سابق در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر تخلیه می شود. سرگرد نعمت جاهد (نوید محمدزاده) به همراه افسرانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است سرگرد و افرادش شبانه زندان را ترک کنند. سرهنگ مدبر (مانی حقیقی) که مافوق جهاد است به ملاقات او در زندان می آید و به او می گوید که جاهید ارتقا یافته و جانشین او خواهد شد. جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال می شود، طی یک تماس تلفنی متوجه می شود که یکی یکی از زندانیان به نام «احمد» ملقب به «احمد سرخپوست» همراه دیگر زندانیان نبود…

فیلم هندی؛ بررسی ها و همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید.

در مورد فیلم

هندی یکی یکی از فیلم‌های متفاوت و محبوب ایرانی در ژانر دراماتیک و تاریخی ساخته نیما جاویدی و با بازی پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی و مانی حقیقی است. یکی یکی از مواردی که سرخ پوست را از بسیاری از فیلم های ایرانی متمایز می کند، فضاسازی و فضای خاص این فیلم در کنار فیلمنامه ای محکم است.

فیلمنامه خوب

یکی یکی از نقاط قوت فیلم فیلمنامه بسیار خوب آن است که توسط خود نیما جاویدی نوشته شده است. با طرح محور اصلی فیلم در لحظات آغازین داستان، مخاطب را به داستان نزدیک می کند و سپس با یک داستان خوب، مخاطب را با کنجکاوی دنبال دو شخصیت اصلی و داستان می کند.

بازی متفاوت نوید محمدزاده

شخصیت «نعمت جاهد» به طور کلی با تمام شخصیت هایی که نوید محمدزاده تاکنون بازی کرده متفاوت است. شخصیت «نعمت جاهد» مانند هر سربازی، فردی آرام، آرام و البته بسیار جدی است که در درونی ترین لایه های شخصیت خود محبت و مهربانی نشان می دهد و کاری به برنزه ندارد. شخصیت سرسختی که از شخصیت هایش می شناسیم.

قاب کارت پستال

نور فیلم بسیار خوب است و در هجوم رنگ تیره زندان، زرد و آبی نقش مهمی در سکانس های مهم فیلم دارند.

موسیقی به موقع و موثر.

در مجموع صدای موسیقی در فیلم «سرخ پوست» زیاد شنیده نمی شود، اما در همین چند سکانس درست به موقع می آید و حس ترس و هیجان سکانس های تعلیق فیلم را کاملا به مخاطب منتقل می کند.

آخرین کلمه

نیما جاویدی نشان داد کارگردان توانمندی است و اگر شرایط فراهم باشد می تواند فیلمی بسازد که با شعری که نهفته است، مردم را شگفت زده کند. «سر قرمزی» ساده و بی تکلف است، اما پر از لحظاتی است که به معنای واقعی می توان گفت: جایی برای یک اثر درخشان در سینمای ایران، فیلمی سرشار از نبوغ، خلاقیت و تکنیک وجود نداشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا