اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

بازسازی خانه‌های روستایی در رومانی برای رونق گردشگری(+عکس)

به گزارش ایمنا، ساکنان روستای Șimon در مرکز رومانی پروژه‌ای را برای بازسازی خانه‌های قدیمی در تلاش برای جذب گردشگری به این منطقه راه اندازی کرده‌اند. از آنجایی که گردشگران بیشتری به دنبال تجربه زندگی در یک خانه سنتی هستند، خانه‌های قدیمی ۱۰۰ ساله بازسازی می‌شوند تا مسافران بتوانند تجربه لذت‌بخشی از آرامش و صمیمت داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی گردشگری روستایی با نرخ قابل‌توجهی بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۳۲ افزایش یابد و احتمالاً به ارزش بازار ۱۹۸.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۳ برسد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (WTO)، گردشگری روستایی پتانسیل قابل‌توجهی را از نظر تحریک توسعه اقتصادی محلی ارائه می‌دهد. گردشگری روستایی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا فرهنگ‌های منحصر به فردی را در مناطق دورافتاده جهان تجربه کنند. همچنین به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که در مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های مبتنی بر طبیعت مانند کشاورزی شرکت کنند.

اصول گردشگری روستایی شامل

  • تقویت احترام و ایجاد آگاهی نسبت به فرهنگ روستایی و محیط زیست
  • به حداقل رساندن تأثیر منفی شهرنشینی سریع
  • ارائه تجربیات مثبت برای میزبانان و بازدیدکنندگان
  • توانمندسازی مردم محلی

در سراسر مناطق روستایی جهان، شغل اصلی کشاورزی است. گردشگری روستایی به مردم ساکن در این مناطق کمک می‌کند تا از فعالیت‌های غیرکشاورزی درآمد کسب کنند. درآمد اضافی که گردشگری روستایی ایجاد می‌کند می‌تواند صنایع دستی محلی و هنرهای محلی را احیا کند.

بازسازی خانه‌های روستایی در رومانی برای رونق گردشگری

بازار گردشگری روستایی به‌ویژه در اقتصادهای در حال توسعه جهان پر رونق است. در این مکان‌ها، با افزایش جمعیت محلی، تکه‌تکه شدن زمین‌های کشاورزی همچنان رخ می‌دهد. همین امر به نابرابری‌های اقتصادی منجر می‌شود، اما گردشگری روستایی راهی است که از طریق آن، افراد و به‌ویژه فقرا از آن کسب درآمد می‌کنند.

در اقتصادهای توسعه‌یافته، گردشگری روستایی بیشتر به‌معنای استراحت و آرامش است تا تجربه فرهنگ‌های محلی. اکنون گردشگری و رونق خانه‌های روستایی کمک فزاینده‌ای به ترویج زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ آن کرده است و اکنون بسیاری از شهرهای جهان به این رویکرد برای جبران رکودهای گردشگری روی آورده‌اند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا