اخبار روز

هشدار مهم دیابت برای پسران

به گزارش سلامت نیوز، مصرف روزانه نوشیدنی های شیرین با افزایش 34 درصدی مقاومت به انسولین در پسران مرتبط است.

سلامت نیوز در پیامی نوشت: تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف نوشیدنی های شیرین و آب میوه های غلیظ در دوران کودکی و نوجوانی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را در پسران افزایش دهد.

مطالعه ای روی حدود 500 کودک در ایالت ماساچوست در ایالات متحده نشان داد که مصرف منظم نوشیدنی های شیرین و آب میوه های غلیظ در دوران کودکی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در پسران نسبت به دختران مرتبط است.

این یافته ها که در کنفرانس اخیر انجمن قلب آمریکا ارائه شد، شواهدی را در مورد ارتباط بین مصرف نوشیدنی های حاوی قند افزوده و خطر طولانی مدت دیابت نوع 2 در بزرگسالان جوان تقویت می کند.

Soren Harnois-LeBlanc، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: متخصصان بهداشت “باید به بیماران جوان و والدین آنها در مورد نوشیدنی های شیرین و آب میوه هنگام بحث در مورد عادات غذایی سالم هشدار دهند.”

دو نفر از هر سه کودک و نوجوان در آمریکا حداقل یک نوشیدنی شیرین مانند نوشابه، نوشابه یا نوشیدنی انرژی زا مصرف می کنند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین نه تنها می تواند منجر به افزایش وزن و پوسیدگی دندان شود، بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را نیز افزایش می دهد.

در مطالعه جدید، دانشمندان کودکان زنان باردار را که بخشی از پروژه ویوا بودند، بررسی کردند، مطالعه ای در شرق ماساچوست که در سال 1999 آغاز شد و ادامه دارد. محققان می خواستند دریابند که آیا نوشیدن نوشیدنی های شیرین، به ویژه آب میوه های 100٪ طبیعی، با علائم دیابت نوع 2 مرتبط است یا خیر.

آنها میانگین مصرف نوشیدنی های شیرین، آب میوه های 100 درصد طبیعی و میوه های تازه را در دوران کودکی و نوجوانی تخمین زدند و ارتباط احتمالی آنها با علائم دیابت نوع 2 مانند مقاومت به انسولین و سطح گلوکز ناشتا و مولکول های هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) در خون را ارزیابی کردند. انجام دادند

دانشمندان دریافتند که مصرف روزانه حدود 227 میلی لیتر نوشیدنی شیرین در دوران کودکی و نوجوانی باعث افزایش 34 درصدی مقاومت به انسولین در پسران می شود.

Penny M. Chris-Etherton، یکی از اعضای کمیته تغذیه انجمن قلب آمریکا، گفت: “آنچه قابل توجه است این است که بسیاری از شاخص های خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در پسران در سنین پایین افزایش یافته است.”

محققان دریافتند که خوردن میوه تازه در این مرحله از زندگی تاثیری بر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در دختران یا پسران ندارد.

دکتر دکتر می‌گوید: «تغذیه و سلامت متابولیک قلبی پیچیده هستند و عوامل زیادی در طول زمان تغییر می‌کنند و به روش‌های مختلف بر هم اثر می‌گذارند، و این مطالعه قطعه کوچکی از این پازل را نشان می‌دهد.» هارنوا-لبلان

محققان هشدار دادند اگرچه مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف منظم نوشیدنی‌های شیرین و آب میوه‌ها و دیابت پیدا کرد، اما نمی‌توانست ثابت کند که این نوشیدنی‌ها باعث این بیماری می‌شوند.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا