اخبار روز

مالیات 3 گروه از مشاغل تا پایان. شهریور قطعی می شود


به گزارش مانیبان، سازمان امور مالیاتی کشور از نهایی شدن مالیات سه گروه از مودیان در شهریورماه امسال خبر داد.

بر اساس بخشنامه سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تسهیل در فرآیندهای مالیاتی و رفع نگرانی مودیان مالیاتی در خصوص نحوه برخورد با کاسبان (اشخاص حقیقی) فاقد اظهارنامه سال 1402. کسر در منبع 100 یا تکمیل و ارسال اظهارنامه پیش فرض طبق دستورالعمل سازمان، به شرح زیر خواهد بود:

1) برای آن دسته از کارآفرینانی که بدون ارائه اظهارنامه یا در اجرای تبصره مذکور، کسر در مبدا را قبول کردند، میزان کسر در مبدأ حداکثر تا پایان سال معادل کسر در مبدا صفر تعیین شد. شهریور امسال مدل نهایی مالیات صادر و ابلاغ می شود.

2) برای آن دسته از کارآفرینانی که طبق دستورالعمل مربوطه فرم عدم انطباق را تکمیل و ارسال کرده اند، گروه دوم و سوم با فروش بیش از 180 میلیارد ریال برای موارد انفرادی و 360 میلیارد ریال برای موارد مشترک معادل مالیات اعلامی. ، حداکثر تا پایان شهریور سال جاری فرم قطعی مالیاتی صادر و ابلاغ می شود.

3) اظهارنامه ارائه در مهلت قانونی سایر کارآفرینان حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری با رعایت مفاد ماده 97 قانون مالیات های مستقیم بررسی و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد. مالیات آنها رسیدگی و تفتیش توسط همکاران محترم دادستان انجام خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا