اخبار روز سینما

ابطال رای دادگاه شروین حاجی پور + جزئیات

به گزارش پی ام آپ؛ پرونده محسن برهانی به دلیل روحانی بودن در دادسرا و دادگاه ویژه ثبت و رسیدگی و مراحل تجدیدنظر در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر ثبت ویژه را طی کرد.

بر اساس اخبار مرکز رسانه های قوه قضائیه، نکته قابل توجه این است که دیوان عالی کشور حرانی را از برخی اتهامات تبرئه و برخی دیگر را مجرم دانسته و شورای هیئات مذهبی نیز درخواست اعاده دادرسی کرده است، اما این درخواست از سوی گروهی عالی رد شده است. -رای رده بندی قضات و دیوان عالی کشور برای روحانیت تصویب و تصویب شد.

مرکز رسانه های قضایی نیز درباره رای شروین حاجی پور نوشت: دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، شعبه ۴۲، پس از اعتراض آقای شروین حاجی پور به رأی دادگاه بدوی و مستند به بند الف، به این تجدیدنظر رسیدگی کرد. دادگاه بدوی با توجه به ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 مجازات های اضافی مندرج در رای خود را به دلیل عدم صلاحیت متهم و جامعه باطل و قرار احتیاط تکمیلی صادر کرد. تصمیم گیری تعلیق نیمی از حکم زندان آقای حاجی پور.

با توجه به اظهارات قوه قضائیه می توان گفت: «قوه قضاییه با تعیین شعب ویژه دادگاه های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور برای رسیدگی به ایرادات و اعاده دادرسی به آرای دادگاه های انقلاب عملا این امکان را از بین برده است. محاکمه مجدد این تصمیمات». بررسی مجدد واقعی این موارد.» به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و دلایل زیادی برای نقض آن وجود دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا