اخبار روز

سورپرایز تابستانی مستاجرین ثبت نام وام اجاره + پیگیری وام مسکن با کد ملی saman.mrud.ir

بر اساس برنامه وام مسکن مستاجر معرفی شده از سوی دولت، تمامی افراد واجد شرایط دریافت این وام باید با ورود به سامانه 1403 ثبت نام وام مسکن مستاجر و تکمیل مراحل ثبت نام برای دریافت این وام در این سامانه با کد ملی saman.mrud ثبت نام کنند. ir.

سامانه ثبت وام مسکن مستاجر با هدف خدمت رسانی به مردم کشور راه اندازی شد. خوشبختانه با وجود این سیستم، نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وام مسکن مستاجر نیست. با توجه به اهمیت این سیستم، در این مقاله شما را با جزئیات مربوط به آن آشنا می کنیم.

سامانه وام اجاره ای وام سپرده مسکن saman.mrud.ir

پایگاه اینترنتی ثبت وام و سپرده مسکن یا سایت اقدام جامع مسکن به آدرس saman.mrud.ir با هدف اجرای طرح های مرتبط با وام و سپرده مسکن راه اندازی شد. این سامانه تحت نظارت دولت است و کلیه اطلاعات مربوط به ثبت نام افراد در این وام از طریق این سایت به مراجع مربوطه ارسال می شود.

کلیه افرادی که قصد ثبت نام و اخذ وام سپرده اجاره ای را دارند می بایست با کد ملی saman.mrud.ir در سامانه رهگیری وام سپرده مسکن ثبت نام کنند. با وجود این سامانه نیازی به مراجعه حضوری افراد برای ثبت نام اولیه وام نیست.

سایت www.tem.mrud.ir نیز کلیه اطلاعات مربوط به شرایط لازم برای ثبت نام وام مسکن و سپرده مستاجران را منتشر می کند. لازم به ذکر است که این سامانه برای ثبت نام مسکن دولتی نیز کار می کند. بنابراین افراد می توانند علاوه بر اخذ وام در صورت داشتن شرایط لازم از طریق این سایت در مسکن ایران نیز ثبت نام کنند.

دولت طرحی را برای اقشار کم درآمد و متقاضیان فاقد مسکن اجرا کرده است تا این افراد در صورت واجد شرایط بودن با عضویت در سامانه سراسری ثبت نام نهضت مسکن اقدامات لازم را برای دریافت مسکن انجام دهند.

1403 وب سایت ثبت وام مسکن و سپرده مستاجر

ثبت نام وام و سپرده مسکن مستاجران 1403 از طریق سایت saman.mrud.ir انجام می شود. لذا تمامی افرادی که قصد ثبت نام در این وام را دارند باید به این وبسایت مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند. مراحل ثبت وام و سپرده مسکن مستاجر به شرح زیر می باشد.

ابتدا در سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و روی گزینه «ثبت تسهیلات کمک به سپرده گذاری» کلیک کنید.

در این قسمت تمامی شرایط لازم برای ثبت وام مسکن برای مستاجران ذکر شده است. پس از مطالعه تمامی شرایط و ضوابط، روی گزینه سبز رنگ با عنوان «متن فوق را خوانده و قبول دارم» کلیک کنید.

اکنون مراحل ثبت وام مسکن را دنبال کنید. در هر مرحله باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سپس بر روی گزینه Next Step کلیک کنید. پس از انجام تمامی مراحل باید روی گزینه تایید کلیک کنید تا مشخصات خود را ثبت کنید.

توجه: وارد کردن شماره تلفن همراه درج شده در نام کد کشور متقاضی الزامی نیست. این شماره فقط برای اهداف اطلاعاتی است.

پیگیری وام مسکن با کد ملی saman.mrud.ir

کلیه افرادی که قبلا در سایت اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir برای دریافت وام ثبت نام کرده اند می توانند با سامانه saman.mrud.ir تماس گرفته و نسبت به پیگیری وام اقدام کنند.

پس از ورود به وب سایت، باید بر روی گزینه «مشاهده درخواست متقاضی» یا «مشاهده و پیگیری برنامه» در منوی بالای وب سایت کلیک کنید. در مرحله بعد باید کد کشور خود را وارد کرده و روی گزینه تایید کلیک کنید. انجام بده کد ملی وارد شده باید کد ملی متقاضی برای دریافت وام مسکن و سپرده ای باشد که با آن ثبت نام انجام شده است. بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

استعلام وام سپرده مسکن مستاجر

به طور کلی پس از ثبت وام ودیعه مسکن 1403 مستاجران در سایت saman.mrud.ir اطلاعیه های مربوطه به شماره تلفن ثبت شده در سامانه ثبت نام ارسال شود البته مشروط بر اینکه افراد قبلاً در سامانه ثبت نام کرده باشند. این سامانه اما هنوز پیامکی مبنی بر اطلاع از وضعیت ثبت نام خود دریافت نکرده اند، می توانند مجددا وارد سایت جامع اقدام ملی مسکن شوند و مراحل درخواست وام و سپرده مسکن را تکمیل کنند.

اگر فردی قصد اخذ وام یا استعلام وام را دارد، باید پس از مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن به قسمت «مشاهده درخواست متقاضی» یا «مشاهده و پیگیری استعلام» مراجعه کند.

پس از مراجعه به این بخش، در دو مرحله مختلف باید کد ملی و رمز عبوری که به شماره تلفن شما ارسال می شود را وارد کرده و سپس وارد سامانه رهگیری وام مسکن و سپرده مستاجر شوید.

شرایط اخذ وام سپرده مسکن برای مستاجران

متقاضیان وام سپرده مسکن در صورت دارا بودن شرایط ارائه شده در این سامانه می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir و تکمیل مراحل ثبت نام نسبت به اخذ این وام اقدام کنند. در صورت دارا بودن این شرایط در فهرست دریافت کنندگان وام قرار می گیرند.

متقاضی دریافت وام اجاره باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

متقاضی وام اجاره باید دارای قرارداد اجاره رسمی باشد یا اجاره نامه وی در سامانه ثبت معاملات املاک کشور ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

انعقاد قرارداد اجاره و قرارداد اجاره مستاجر باید حداکثر به اتمام برسد آذر ماه 1403 است.

چنانچه متقاضی ظرف مدت دو هفته مدارک خود و مدارک ضامن را در شعبه بانک محل ارائه خود تکمیل ننماید، درخواست وی رد خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا