اخبار روز

پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان (+عکس)

به گزارش دیجیاتو، آیفون 15 در سه ماهه دوم سال 2024 در کنار برادران بزرگترش یعنی آیفون 15 پرو مکس که پرفروش ترین گوشی در سه ماهه اول سال 2024 بود، به عنوان پرفروش ترین گوشی جهان معرفی شد. آیفون 15 پرو در جایگاه دوم و سوم قرار گرفت. آیفون 14 نیز در این فهرست جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

در این مدت، سامسونگ موفق شد پنج جایگاه را در بین ده گوشی پرفروش بازار از آن خود کند. نسخه 5G گلکسی A15 در رتبه چهارم این لیست، نسخه 4G آن در رتبه ششم و سامسونگ A55 در رتبه هفتم قرار گرفته اند. پرچمدار قدرتمند کره ای، گلکسی اس 24 اولترا، جایگاه نهم را در این فهرست به خود اختصاص داده است. در انتهای لیست، گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A05 قرار دارد.

در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2023، تعداد مکان های سامسونگ از 6 به 5 کاهش یافته است. طبق تصویر بالا، نسخه 4G گلکسی A14 پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در این مدت بوده و جایگاه‌های بعدی به ترتیب برای گلکسی A54، گلکسی A14 5G، گلکسی اس 23 اولترا، گلکسی A04e و گلکسی A34 اختصاص یافته است.

این لیست نشان می دهد که استراتژی سامسونگ بر فروش گوشی های گران تر متمرکز شده و میانگین فروش این شرکت نسبت به نسل قبل بالاتر است.

اما علاوه بر اپل و سامسونگ، شیائومی نیز در این لیست نماینده دارد. Xiaomi 13C 4G دستگاه اقتصادی این شرکت است که هشتمین گوشی پرفروش در سه ماهه دوم سال 2024 بوده است. دستگاه های شیائومی اکنون نه تنها در آسیا و خاورمیانه، بلکه در آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب نیز فروخته می شوند. رویدادی که پایگاه کاربران این شرکت را گسترش داد.

بر اساس این حساب، انتظار می رود دستگاه های بیشتری از شیائومی در چند فصل آینده به لیست گوشی های پرفروش بپیوندند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا